.....................



درباره ی یوز پلنگ

اندازه ها

یوزپلنگ یکی از اعضای متوسط القامه خانواده گربه سانان است. طول بدن بالغها از بینی تا قاعده دم 110 تا 140 سانتیمتر بوده و دمشان 60 تا 80 سانتیمتر درازا دارد. ارتفاع جانور در حالت ایستاده به 65 تا 95 سانتیمتر در ناحیه شانه رسیده و وزن آن نیز معمولا بین 40 تا 65 کیلوگرم می باشد. در پارک ملی سرنگتی، اندازه گیریها نشان داده که نرها بطور قابل توجهی از ماده سنگینتر بوده، دم بلندتری داشته و اندازه دور سینه آنها بیشتر می باشد. ولی در سایر ویژگیهای خطی، تفاوت قابل ملاحظه ای بین نرها و ماده ها وجود ندارد. البته اندازه گیری های صورت گرفته در ایران نشان از آن دارد که یوزهای ایران به ندرت بیش از 40 کیلوگرم وزن دارند.

بدن یوزپلنگ با موهای زبر و خشنی پوشیده شده و رنگ آن از زرد نخودی تا زرد كم رنگ تغییر می كند كه در قسمتهای زیرین بدن سفید می شود. تمامی بدن به استثنای قسمت قدامی پوزه، گردن و ناحیه شکم، با خالهایی گرد ، كوچك ،  سیاه و توپر پوشیده می شود که اندازه خالها از 4/3 تا 4/1 1 اینچ متغیر است. هیچ دو یوزپلنگی را نمی توان یافت كه الگوهای خالدار روی بدن و یا صورتشان با هم یكسان باشد و در واقع، یكی از راههای تشخیص یوزپلنگهای مختلف در طبیعت از یكدیگر، استفاده از همین الگوهای منحصر بفردی است كه هر كدام برای هر فرد اختصاصی است. گذشته از خصوصیتهای منحصر به فرد متعددی كه یوزپلنگ در میان گربه سانان دارد، در رنگ آمیزی بدنش هم بسیار متمایز است. هیچ گربه دیگری دارای یك چنین الگوی مورفولیژیكی ای که از تعداد زیادی خالهای واضح و متمایزی تشکیل شده، نیست. تراکم خالها در ناحیه ستون فقرات بیشتر شده و حتی ممکن است به هم بپیوندند.

بر پشت گردن یوزپلنگ موهای بلندی قرار دارد كه حالتی یال مانند دارد و از سر تا روی شانه امتداد دارد. این یالها بقایای به جا مانده از موهای بلندی است كه تا سن 3 ماهگی پشت سر و بدن توله ها را پوشانده است. پس از این سن، این موها می ریزند و فقط موهای كوتاهی از آنها به جای می ماند كه در بالغها، به صورت یال بسیار كوتاهی وجود دارد كه از پشت سر تا شانه کشیده شده است. این یال كوتاه در حالت عادی خیلی قابل مشاهده نبوده و تا حد زیادی به بدن جانور چسبیده است، ولی، وقتیکه جانور عصبانی می شود، سیخ شده و كاملا قابل مشاهده می گردد. یالهایی که برپشت توله ها وجود دارد، به استتار آنها کمک کرده و آنها را قادر می سازد که خود را در سایه و روشنی زیر بوته ها و سنگها پنهان نمایند. بعلاوه، این یال مانند چتری جانور را در برابر باران و نور آفتاب حفظ می نماید. همچنین به نظر می رسد که یال دارای کارکرد دفاعی نیز بوده و به توله، ظاهری شبیه برخی جانواران شکارگر کوچک مانند رودک عسل خوار که شکارگران دیگر معمولا به خاطر سبعیت این جانوران کاری با آنها ندارند، می دهد.

یکی از بارزترین ویژگی های یوزپلنگ، خط اشک این جانور است که از گوشه داخلی چشمها شروع شده و تا كنار خارجی دهان، درست پشت دندانهای نیش امتداد دارد و آنها را می توان به سادگی بوسیله همین خطوط از سایر گربه سانان خالدار تشخیص داد. خط اشک چندین کارکرد دارد، از  جمله اینکه می تواند از بازتاب و انعكاس نور جلوگیری نماید و به این ترتیب وسیله ای است برای استتار هرچه بیشتر. همچنین، با به حداقل رساندن زَنَندگی نور خورشید برای چشمان جانور، باعث افزایش دقت دید آن می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: درباره یوزپلنگ، ،
:: برچسب‌ها: درباره ی یوز پلنگ,

نوشته شده توسط ROZBEH در شنبه 10 آبان 1393

و ساعت 16:41


درباره یوزپلنگ

درباره یوزپلنگ

یوزپلنگ آسیایی

نام انگلیسی: Asiatic Cheetah

نام علمی:Acinonyx jubatus venaticus

 

تقریبا در هر جایی که سخنی از یوزپلنگ به میان آمده و یا مطلبی راجع به آن نوشته می شود، اولین چیزی که گفته می شود و یا ذهن شنونده یا خواننده را به خود معطوف می کند، آن است که “یوزپلنگ سریعترین پستاندار جهان است!” امروزه یوزپلنگ آسیایی یکی از درمعرض خطرترین حیوانات دنیا می باشد که گستره پراکنش آن از بخشهای وسیعی در غرب و جنوب آسیا در قرن گذشته به بخشهای بیابانی کشورمان محدود گردیده و از این جهت شاید نام یوزپلنگ ایرانی برای آن برازنده تر باشد. امروزه یوزپلنگ ایرانی پس از پلنگ آمور که تنها 30 تا 40 قلاده از آن در طبیعت باقی مانده، دومین گربه سان درمعرض خطر دنیا به شمار می آید.

“یوزپلنگ” به چه معناست؟

همانگونه كه مشخص است، یوزپلنگ تركیبی از دو كلمه یوز و پلنگ است. یوز در فارسی، بن مضارع یوزیدن است و  فعل یوزیدن به معنای “جستن، جهیدن، جستجو و طلب كردن” می باشد و یوز را به جهت “جستجوی شكار” به این نام می خوانند. به عبارت دیگر یوز یعنی جوینده، طلب كننده و شكار كننده. از آنجا كه از سگهای شكاری هم برای دنبال كردن و گرفتن شكار استفاده می شده، به آنها هم یوز گفته می شده است. با توجه به تعاریف فوق، بدیهی است كه یوزپلنگ به معنای پلنگی است كه به دنبال شكار می گردد و به اصطلاح با یوزیدن آنرا می گیرد. شاید بتوان گفت كه در گذشته برخی بر این باور بودند كه یوزپلنگ نوعی پلنگ است و عنوان “پلنگ شكاری” نیز دلیل دیگری بر این مدعا است. البته، برخی یوزپلنگ را نوعی یوز می دانستند كه پدر یا مادر آن پلنگ باشد و به همین ترتیب، یوزشیر یعنی یوزی كه یكی از والدینش شیر بوده است. بعلاوه، واژه دیگری بنام “هَوْبَر” در گذشته وجود داشته كه آنهم به معنای یوز و توله یوز بوده، ولی به نظر می رسد كه این كلمه امروزه منسوخ شده است.  با مراجعه به اشعار و متون قدیمی ایرانی، می توان دریافت كه در گذشته این جانور با نام یوز شناخته می شده و كمتر به آن یوزپلنگ گفته می شده است.

برای این جانور زیبا در زبانهای مختلف، نامهای گوناگونی بكار رفته است، به عنوان مثال، نام عربی آن فهد است، حال آنكه در تركمنستان به آن “پولام” و در افغانستان “تازی پلنگ” (فارسی دری) و “تازی پرنگ” (پشتو) گفته می شود. از سوی دیگر، در پاكستان، به این جانور به براهوئی “یوز” و به مكرانی، “گورك” گفته می شود. در زبان سواحیلی كه به خصوص در شرق آفریقا رایج است، یوزپلنگ را “دوما” می نامند.

یوزپلنگ را گاهی به نام انگلیسی آن یعنی “چیتاCheetah” می نامند كه خود این كلمه، از كلمه chita به معنای “خالدار”، مشتق شده است. این لغت هندویی (chita ) كه در هندوستان عمدتا برای این جانور زیبا به كار می رود، ریشه سانسكریتی دارد و ازcitrakaya  یا  citraka گرفته شده است. یوزپلنگ در سرتاسر دنیا با نام هندی خود یعنی چیتا شناخته می شود.

سابقه استفاده از یوزپلنگ در شکار و همراهی آن با انسان، به بیش از 5000 سال پیش برمی گردد که در آن زمان سومریان این جانوران را تربیت کرده و برای شکار  با خود همراه می ساختند. اروپائیان نیز سابقه ای نسبتا طولانی در آشنایی با این جانور و استفاده از آن برای شکارهای خود دارند، ولی این بس مایه تعجب است که به رغم این آشنایی طولانی مدت، لینه، طبیعیدان بزرگ سوئدی در کتاب ارزشمند خود Systema naturae ، که در سال 1758 منتشر گردید و در آن جانوران بسیاری را رده بندی کرده بود، نامی از یوزپلنگ نبرده است. در سال 1776،شرِبِر Schreber، جانورشناس آلمانی بود که این جانور را با نام علمی Felis jubatus طبقه بندی نمود. ولی طبیعیدانان متوجه شدند که یوزپلنگ از جهات بسیاری با سایر گربه ها تفاوت دارد و سرانجام، جوشوا بروکس Joshua Brookes که صاحب یک موزه جانورشناسی و آناتومی در لندن بود، نام جنس یوزپلنگ رادر سال 1828 به Acinonyx تغییر داد.

 

ویژگیهای فیزیکی

یوزپلنگ شباهتهای زیادی به خانواده گربه سانان و همچنین سگ سانان دارد، به عبارت دیگر یوزپلنگ هر یك از ویژگیها ظاهری خود را از یكی از این دو خانواده بزرگ گوشتخواران گرفته است. به همین خاطر در میان عامه رایج است كه می گویند یوزپلنگ نه یك سگ است و نه یك گربه، بلكه سگی است با سر گربه. پوشش بدن و دندانهایش به گربه ها شباهت دارد و همچنین دارای سری گرد، كوچك و گربه مانند است، ولی در عین حال، پنجه هایش همچون سگها آزاد و بدون محافظ هستند و در غلاف پوستی پنهان نمی شوند و به علاوه حركت پیستون مانند پاهایش در حین دویدن، مانند سگهای تازی است.

یوزپلنگ از لحاظ ظاهری بسیار شبیه تازی های شكاری تندرو است. در واقع، تا مدتها یوزپلنگ را یك سگ ـ گربه می دانستند و اعتقاد بر این بود كه یوزپلنگ نقطه تلاقی دو خانواده سگ سانان و گربه سانان است. ولی شكی نیست كه یوزپلنگ یك گربه است، گربه ای كه در روند تكاملی خود برای داشتن چنین سرعت شگفت انگیزی تخصص یافته است.

یوزپلنگ و پلنگ شباهت های زیادی به یكدیگر دارند. ولی گذشته از شباهتها، تفاوتهای زیادی نیز میان این دو گونه خانواده گربه سانان كه درحال حاضر، پس از انقراض شیر و ببر، بزرگترین اعضای این خانواده در ایران هستند، وجود دارد. از لحاظ اندازه، طول بدن یوزپلنگ تقریبا با پلنگ هم اندازه است، ولی ارتفاع آن در حالت ایستاده، به خاطر پاهای بلند و كشیده اش از پلنگ بیشتر می باشد. به علاوه، خالهای بدن یوزپلنگ برخلاف خالهای توخالی پلنگ، توپر است. خط اشك سیاه رنگ روی صورت یوزپلنگ نیز از دیگر تفاوتهای ظاهری بارز میان این دو گونه است. نهایتا، شاید بتوان یوزپلنگ را به پلنگی با پاهای بلند و و ساختار بدنی ظریف شبیه دانست.



:: موضوعات مرتبط: درباره یوزپلنگ، ،
:: برچسب‌ها: درباره یوزپلنگ,

نوشته شده توسط ROZBEH در شنبه 10 آبان 1393

و ساعت 16:36


پرورش ماهی قزل آلا

پرورش ماهی قزل آلا

پرورش ماهی قزل آلا
همانطورکه می دانید بیشترین میزان مصرف ماهی در ایران در گروه آبزیان پرورشی را قزل آلا به خود اختصاص داده است.
که دلایل مصرف آن عبارتند از:
۱- کیفیت مطلوب عرضه با توجه به نزدیکی مزارع پرورشی به مراکز عرضه
۲- امکان عرضه به صورت زنده فروشی
۳- کیفیت بهتر گوشت از نظر طعم، مزه و سهولت جداکردن استخوان
هزینه لازم برای ساخت استخرپرورش ماهی:
۱- احداث استخرهای مزارع پرورش ماهیان سردابی مانند قزل آلا با در نظر گرفتن کلیه تمهیدات مزرعه و سرشکن شدن آن بر روی هر متر مربع با مصالح رایج در کشور شامل سیمان ، ماسه ، شن ، سنگ ، بلوک سیمانی و آهن آلات و…. به طور متوسط ۱۴۰۰ هزار ریال
۲- احداث استخرهای ترویجی دو منظوره پرورش ماهی با در نظر گرفتن تمهیدات جانبی شامل تجهیزات استخرها برای هر متر مربع ۱۰۰۰ هزار ریال
۳- احداث استخرهای از نوع D-END با در نظر گرفتن کلیه تمهیدات و تجهیزات لازم به ازای هر متر مربع ۱۴۰۰ هزار ریال
* تغییرات قیمت در احداث استخرها بستگی به شرایط جغرافیایی و عوامل دسترسی دارد که ۱۵%
شما برای راه اندازی استخر پرورش ماهی احتیاج به موافقت اصولی،پروانه تاسیس و بهره برداری دارید. بدین منظور می بایست به اداره جهادکشاورزی شهرستان (بخش شیلات) خود مراجعه نمایید.
۱٫ موافقت اصولی : چنانچه امکانات معرفی شده از جانب متقاضی دارای ضوابط و شرایط پرورش ماهی باشد پس از تصویب کمیسیون صدور پروانه موافقت اصولی صادر میشود که رونوشت آن به ادارات محیط زیست ، امور آب و امور اراضی استان ارسال می شود.
۲٫ پروانه تاسیس : چنانچه جواب تمام استعلامات مثبت باشد پس از صلاح دید کمیسیون صدور پروانه پروانه تاسیس صادر میشود که بر اساس آن شخص اجازه ساخت و ساز پیدا کرده و جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شود.
۳٫ پروانه بهره برداری : پس از اتمام کار ساخت و ساز و بازدید کارشناسی چنانچه مورد دارای شرایط ماهیدار کردن باشد از جانب کمیسیون صدور پروانه ، پروانه بهره برداری صادر می شود.
* لازم به تذکر است در هر مورد از مجوزهای فوق چنانچه تا زمان اعتبار پروانه صادره ، کار اتمام نیافته باشد مجوز باید تمدید گردد.
برای حفر چاه نیاز به پروانه حفر چاه دارید که جهت اخذ آن می‌بایست به اداره آبیاری شرکت سهامی آب شهرستان محل احداث استخر مراجعه کنید.
اگر در زمینه پرورش ماهی از دانش کافی برخوردار نیستید می توانید از منابع زیر بهره‌مند گردید.
کتاب آشنایی با تکثیر و پرورش آبزیان :۱- کتاب پرورش ماهی قزل آلادر استخرهای ذخیره آب کشاورزی ۲- کتاب پرورش ماهی قزل آلا(عمومی) ۳- کتاب پرورش ماهی قزل آلا(تکمیلی)
برای تامین زمین نیز بهتر است به سازمان منابع طبیعی شهرستان محل سکونت خود مراجعه نمایید.

همانطورکه می دانید بیشترین میزان مصرف ماهی در ایران در گروه آبزیان پرورشی را قزل آلا به خود اختصاص داده است.
که دلایل مصرف آن عبارتند از:
۱- کیفیت مطلوب عرضه با توجه به نزدیکی مزارع پرورشی به مراکز عرضه ۲- امکان عرضه به صورت زنده فروشی ۳- کیفیت بهتر گوشت از نظر طعم، مزه و سهولت جداکردن استخوان
هزینه لازم برای ساخت استخرپرورش ماهی:
۱- احداث استخرهای مزارع پرورش ماهیان سردابی مانند قزل آلا با در نظر گرفتن کلیه تمهیدات مزرعه و سرشکن شدن آن بر روی هر متر مربع با مصالح رایج در کشور شامل سیمان ، ماسه ، شن ، سنگ ، بلوک سیمانی و آهن آلات و…. به طور متوسط ۱۴۰۰ هزار ریال
۲- احداث استخرهای ترویجی دو منظوره پرورش ماهی با در نظر گرفتن تمهیدات جانبی شامل تجهیزات استخرها برای هر متر مربع ۱۰۰۰ هزار ریال
۳- احداث استخرهای از نوع D-END با در نظر گرفتن کلیه تمهیدات و تجهیزات لازم به ازای هر متر مربع ۱۴۰۰ هزار ریال
* تغییرات قیمت در احداث استخرها بستگی به شرایط جغرافیایی و عوامل دسترسی دارد که ۱۵%
شما برای راه اندازی استخر پرورش ماهی احتیاج به موافقت اصولی،پروانه تاسیس و بهره برداری دارید. بدین منظور می بایست به اداره جهادکشاورزی شهرستان (بخش شیلات) خود مراجعه نمایید.
۱٫ موافقت اصولی : چنانچه امکانات معرفی شده از جانب متقاضی دارای ضوابط و شرایط پرورش ماهی باشد پس از تصویب کمیسیون صدور پروانه موافقت اصولی صادر میشود که رونوشت آن به ادارات محیط زیست ، امور آب و امور اراضی استان ارسال می شود.
۲٫ پروانه تاسیس : چنانچه جواب تمام استعلامات مثبت باشد پس از صلاح دید کمیسیون صدور پروانه پروانه تاسیس صادر میشود که بر اساس آن شخص اجازه ساخت و ساز پیدا کرده و جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شود.
۳٫ پروانه بهره برداری : پس از اتمام کار ساخت و ساز و بازدید کارشناسی چنانچه مورد دارای شرایط ماهیدار کردن باشد از جانب کمیسیون صدور پروانه ، پروانه بهره برداری صادر می شود.
* لازم به تذکر است در هر مورد از مجوزهای فوق چنانچه تا زمان اعتبار پروانه صادره ، کار اتمام نیافته باشد مجوز باید تمدید گردد.
برای حفر چاه نیاز به پروانه حفر چاه دارید که جهت اخذ آن می‌بایست به اداره آبیاری شرکت سهامی آب شهرستان محل احداث استخر مراجعه کنید.
اگر در زمینه پرورش ماهی از دانش کافی برخوردار نیستید می توانید از منابع زیر بهره‌مند گردید.
کتاب آشنایی با تکثیر و پرورش آبزیان :۱- کتاب پرورش ماهی قزل آلادر استخرهای ذخیره آب کشاورزی ۲- کتاب پرورش ماهی قزل آلا(عمومی) ۳- کتاب پرورش ماهی قزل آلا(تکمیلی)



:: موضوعات مرتبط: پرورش ماهی قزل آلا، ،
:: برچسب‌ها: پرورش ماهی قزل آلا,

نوشته شده توسط ROZBEH در جمعه 9 آبان 1393

و ساعت 12:18


سوپ ضد سرماخوردگی

 

سوپ مقوی برای سرماخوردگی,طرز تهیه سوپ ضد سرماخوردگی

 

سوپ ضد سرماخوردگی

 

مواد لازم : برای 4 نفر

 روغن زیتون  2 قاشق سوپ خوری
 پیاز متوسط خرد شده  يك عدد
 سیر له شده  2 بوته
 گل کلم کوچک ریز خرد شده 1 عدد
 آب مرغ  5 فنجان
قارچ دکمه ای سفید درشت خرد شده 150 گرم
گشنیز تازه خرد شده 1 فنجان
پونه کوهی برای تزیین


طرز تهیه :
روغن را در قابلمه ای بزرگ ریخته و روی حرارت ملایم گرم کنید. پیاز، سیر و گل کلم را در آن بریزید. حرارت را پایین آورده و بگذارید پیاز و گل کلم حدود 5 تا 10 دقیقه بپزند تا نرم شوند. آب مرغ، قارچ‌ها و سه‌چهارم گشنیز را به آن اضافه کنید. اجازه دهید 15 دقیقه روی شعله ملایم بجوشند تا نرم شوند. سپس از روی حرارت برداشته و بگذارید کمی خنک شود. سوپ را در غذاساز بریزید تا صاف و یکدست شود. آن را به قابلمه برگردانید و بگذارید به جوش بیاید بعد به آن ن



:: موضوعات مرتبط: سوپ ضد سرماخوردگی، ،
:: برچسب‌ها: سوپ ضد سرماخوردگی,

نوشته شده توسط ROZBEH در جمعه 9 آبان 1393

و ساعت 12:15


طرز تهیه ماکارونی هویج و پنیر

 

ماکارونی هویج و پنیر,پخت ماکارونی هویج و پنیر


این نوع از ماکارونی را از دست ندهید.

در روزهایی که همه اعضای خانواده دور هم هستند، غذای گرم اما جدید واقعا می چسبد. در خانواده ما همه طرفدار ماکارونی هستند که همیشه با گوشت درست می کنیم، اما امروز تصمیم گرفتم ماکارونی سالم با سبزیجات تهیه کنم.

مواد لازم برای 4 نفر :

 هویج با برش های نازک 250 گرم
 آب و پوست پرتقال یا لیمو یک عدد
 ماکارونی  300 گرم
 پنیر چدار یک و نیم پیمانه
ترخون تازه یا خشک یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به اندازه کافی


طرز تهیه :
فر را روی ۳۵۰درجه سانتی گراد قرار بدهید.
در یک قابلمه متوسط هویج، پوست و آب پرتقال یا لیمو همراه با یک چهارم پیمانه آب مخلوط کنید. به آن کمی نمک بزنید. روی قابلمه را بپوشانید و بگذارید روی حرارت کم به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد تا نرم شود.


پوست میوه را بردارید و بقیه مواد را به شکل پوره در بیارید.
ماکارونی را طبق دستور روی پاکت، بپزید و آبکش کنید و یک پیمانه از آب آن را کنار بگذارید.
ماکارونی را به قابلمه برگردانید. آب ماکارونی و پوره هویج را به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت 5 دقیقه بپزد تا سس آن کمی غلیظ شود.


سه چهارم پنیر را به مواد اضافه کنید، ترخون، نمک و فلفل را هم اضافه کنید.
ماکارونی را در ظرف مناسب بریزید و باقی مانده پنیر را به آن اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه در فر قرار بدهید.

ارزش غذایی هر وعده :
کالری : 370
چربی : 8 گرم
چربی اشباع شده : 4.5 گرم
کربوهیدرات : 58 گرم
فیبر : 4 گرم



:: موضوعات مرتبط: طرز تهیه ماکارونی هویج و پنیر، ،
:: برچسب‌ها: طرز تهیه ماکارونی هویج و پنیر,

نوشته شده توسط ROZBEH در جمعه 9 آبان 1393

و ساعت 12:10


طرز تهیه کباب کوبیده سیخی

آماده سازی : 30 دقیقه
پخت : 15 دقیقه


مواد لازم جهت تهیه کباب کوبیده سیخی برای 3 نفر

گوشت گوساله 400  گرم
پیاز متوسط 2 عدد     
نمک و فلفل    به میزان لازم
سماق
به میزان لازم 
روغن   به میزان لازم 
 گوجه فرنگی 3 عدد  

 
طرز تهیه کباب کوبیده سیخی
تمام مواد را داخل خردکن میریزیم خوب ورز بدهید معمولا مواد را شب حاضرمیکنم تا موقع ظهر خوب مزه دار شود .

مواد بعدازاینکه شب تاصبح داخل یخچال گذاشتم دوباره ورز میدهیم می توان ازکوبیده زن استفاده کرد موادگوشتی را به اندازه یه نارنگی برمیدارم وسطش میگذاریم سیخ چوبی را هم رویش میگذاریم وقتی دستگاه را فشار میدهیم روی گوشت خوب کیپ شود تابه را کمی چرب میکنم سیخ هارومیچینم.

سرتابه میگذاریم تاخوب مغزپخت شود بعدازمدتی به طرف دیگر برش میگردانیم میتوانید روغن بیشتربزنید سرخ کنید.

گوجه را می توان زیر قابلمه گذاشت تا خوب نرم شود بتوانیم پوست آن را بکنیم.



:: موضوعات مرتبط: طرز تهیه کباب کوبیده سیخی، ،
:: برچسب‌ها: طرز تهیه کباب کوبیده سیخی,

نوشته شده توسط ROZBEH در جمعه 9 آبان 1393

و ساعت 12:6


طرز تهیه پلو یونانی

مواد لازم جهت تهیه پلو یونانی:

سینه مرغ 1 عدد کامل 
 پیاز 1 عدد
هویج حبه شده 2 عدد بزرگ
نخود فرنگی نیم پز
 1 لیوان
قارچ حبه شده یک و نیم لیوان
زرشک سرخ شده 5 قاشق غذاخوری
 برنج 3 پیمانه
روغن برای سرخ کردن و طبخ برنج به میزان لازم
زردچوبه، ادویه کاری، نمک و فلفل به میزان لازم

 
طرز تهیه پلو یونانی:
در ابتدا استخوانهای مرغ را گرفته و آن را به قیچی به صورت حبه ای خرد کرده و به همراه پیاز، زردچوبه، ادویه کاری، نمک و فلفل حدود 20 دقیقه می پزیم و در مقدار بسیار کمی روغن کمی تفت می دهیم.

 

قارچ و زرشک را به صورت جداگانه سرخ کرده و کنار می گذاریم.

 

نخود فرنگی را با آب جوش حدود 10 دقیقیه بجوشانید که کمی نیم پز شود.

 

سپس برنج را به همراه هویج خرد شده و نخود فرنگی و نمک و روغن به صورت کته ای بپزید.

 

پس از پخت پلو برای سرو غذا در ظرف مورد نظر خود، به صورت لایه ای یک لایه از برنج مخلوط ریخته سپس روی آن قارچ سرخ شده، مرغ تفت داده شده و کمی زرشک بریزید و سپس لایه دیگر برنج را ریخته و بقیه مواد را نیز به صورت لایه ای بریزید و روی آن را طبق سلیقه خود با برنج زغفرانی و زرشک تزیین کنید.

 

البته در پلو یونانی اصلی از برنج زعفرانی استفاده نمی شود ولی برای تزیین بسیار عالی خواهد شد و عطر خوشی به غذای شما خواهد داد.



:: موضوعات مرتبط: طرز تهیه كشك و بادمجان رژيمى، ،
:: برچسب‌ها: طرز تهیه پلو یونانی,

نوشته شده توسط ROZBEH در جمعه 9 آبان 1393

و ساعت 12:4


ماهی قزل آلا را اینگونه درست کنید تا لاغر شوید!

 

ماهی قزل آلای رژیمی, درست کردن ماهی رژیمی
مواد لازم  :

 ماهی قزل آلا  1عدد (به تعداد نفرات)
 گوجه فرنگی حلقه شده  2 عدد
 لیمو ترش تازه حلقه شده  1 عدد
 نمک  به مقدار لازم
 پودر زنجبیل  به مقدار لازم
سیر و شوید تازه به مقدار لازم


طرز تهیه  ماهی قزل آلا :
بهترین روش برای طبخ ماهی قزل آلا به این نحو است که ماهی را شسته و بعد از تمیز کردن داخل شکم آن، کمی سیر تازه بمالید، مقداری پودر زنجبیل و نمک به آن بزنید و مقداری شوید تازه درون شکم قرار داده، بگذارید یک ساعت داخل یخچال بماند.
بعد از یک ساعت ماهی را از یخچال در آورده و با استفاده از برس آشپزخانه کمی روغن (حدود نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون) روی آن بمالید.
روی کاغذ آلومینیوم چند حلقه گوجه فرنگی بگذارید، بعد چند حلقه لیمو ترش، سپس ماهی را روی گوجه و لیمو ترش قرار دهید و بعد دوباره چند حلقه لیمو ترش و گوجه فرنگی روی ماهی بچینید و سپس کاغذ را محکم ببندید و در فر روی میله های وسط با درجه حرارت 250- 220 درجه سانتیگراد قرار دهید؛ در مدت نیم ساعت یا 45 دقیقه ماهی آماده می شود، عصاره گوجه و لیمو ترش به خورد ماهی می رود که بسیار خوشمزه است.

نکته قابل توجه : افراد با کلسترول بالا نباید پوست ماهی را استفاده کنند.



:: موضوعات مرتبط: ماهی قزل آلا را اینگونه درست کنید تا لاغر شوید! ، ،
:: برچسب‌ها: ماهی قزل آلا را اینگونه درست کنید تا لاغر شوید!,

نوشته شده توسط ROZBEH در جمعه 9 آبان 1393

و ساعت 11:53


ماسک سیب‏زمینی

ماسک سیب‏زمینی

 

سیب‏زمینی وچغندر خام رنده شده را با كمی خامه مخلوط كرده برای جلوگیری و مبارزه با چروك‏های صورت و گردن و كیسه‏های زیرچشم از آن استفاده كنید


:: موضوعات مرتبط: ماسک سیب‏زمینی ، ،
:: برچسب‌ها: ماسک سیب‏زمینی ,

نوشته شده توسط ROZBEH در جمعه 9 آبان 1393

و ساعت 11:19


نکاتی چند در مورد جوش صورت

شما هر قدر هم که زیبا باشید با پیدا شدن چند جوش چرکی روی صورتتان چهره نامناسبی پیدا می کنید . در اینجا شما را با چند راه حل هایی جهت جلوگیری از بروز جوش و راههای درمان آن آشنا می شوید .
▪ مواد جوش زا : مصرف خوراکی هایی چون آجیل , انواع سس ها ، ادویه ها ، غذاهای سرخ شده و چرب به ویژه چربی های اشباع شده ای حیوانی یا کره ، شکلات ، کاکائو ، دسرهای پر خامه و چرب وشیرین ، انواع بستنی ، گوشت قرمز ، قهوه زیاد ، چیپس ، تنقلات چرب و شور و تند باعث جوش زدن پوست می شود . البته بعضی از افراد به این مواد حساسیت ندارند ولی اکثرا به ویژه نوجوانانی که در سن بلوغ هستند بیشتر در معرض جوش زدن قرار دارند .
▪ علل دیگر بروز جوش چربی اضافه ی پوست اغلب باعث جوش زدن می شود . گاهی هم وجود یک نقطه ی عفونی در بدن منجر به جوش می شود . سلامت دندان و لوزه ها از موادی است که مورد توجه قرار می گیرد .
▪ نگرانی ها و عصبی بودن و هیجانات نیز از عوامل پیدایش جوش است .
▪ بی خوابی ، کم خوابی و بدخوابی نیز از دیگر علل موثر است .
▪ از مهمترین مسائل می توان به آرامش اعصاب ک یکی از عوامل سلامت پوست است اشاره کرد . شما به کمک ورزش می توانید به آرامش برسید . بنابراین اگر می خواهید پوست خوب و سالمی داشته باشید همیشه آرامش خودتان را حفظ کنید .
● کرم پاک کننده برای جوش های صورت :
شما می توانید با تهیه کرم زیر ، جوش صورتتان را بهبود بخشید .
▪ مواد لازم : ۲ پیمانه گلاب، ۲ قاشق غذا خوری رازیانه ، ۷ گرم آرد جو ، ۴ عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری لانولین و ۲ عدد سیب
سیب و رازیانه و آرد جو و گلاب را در ظرفی بریزید و روی بخار آب حرارت دهید ، سپس سفیده تخم مرغ راخوب بزنید ولانولین را به آن بیفزایید .
مواد را در صافی ریخته و فشار دهید و مایع به دست آمده را در یخچال نگهداری کنید . و هر بار قبل از استفاده پوست را چند دقیقه بخور دهید و سپس کرم را مدت نیم ساعت روی آن بگذارید و سپس آبکشی کرده و یک کرم مرطوب کننده ی فاقد چربی به پوست بزنید .
● پیاز و جوش صورت
پیاز و آب پیاز در حال جوش صورت بسیار موثر است . شما می توانید دو یا سه عدد پیاز متوسط را پوست کنده و خرد کنید و در کمی آب بپزید . طوری که کاملا پخته و نرم شود و آب آن به خوردش برود بعد پیاز پخته شده را درون یک تکه پارچه نخی نازک و تمیز بپیچید . و روی جوش ها بگذارید و پس از چند دقیقه پوست را بشویید و خشک کنید و از کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده نمایید .
● نکته : هیچ گاه ؛ با ناخن ها هیچ جوشی را فشار ندهید چرا که آلودگی های زیر ناخن شما عفونت را بیشتر می کند .حتی فشار دادن جوش بر سیاه وسر سفید باعث تبدیل شدن آنها به انواع چرکی آن می شود .
 
 


:: موضوعات مرتبط: نکاتی چند در مورد جوش صورت ، ،
:: برچسب‌ها: نکاتی چند در مورد جوش صورت ,

نوشته شده توسط ROZBEH در جمعه 9 آبان 1393

و ساعت 11:15


چه عاملی باعث کج شدن برج معروف پیزا شده است؟

در شهر پیزای ایتالیا، برجی قرار دارد که به طور کامل و مشخصی کج شده و یکی از عجایب روزگار محسوب می شود. این برج به طور کامل از سنگ مرمر ساخته شده و قطر دیوارهای پایینش ۱۳ فوت ضخامت دارند. این برج هشت طبقه و ۱۷۹ فوت ارتفاع دارد. این برج ۳۰۰ پله دارد که به بالای برج ختم می شود. ارتفاع قسمت بالای برج در راستای عمود ۱۶/۵ فوت می باشد. به عبارت دیگر، برج بیش از ۱۶/۵ فوت کج است. یعنی اگر بالای برج بایستید و سنگی را به پایین پرتاب کنید، آن سنگ ۱۶/۵ فوت دورتر از دیوار پایینی برج خواهد افتاد.

هیچ کس علت کج بودن آن را نمی داند. در ابتدا و به هنگام ساخت، قرار نبود که این برج کج بایستد بلکه می بایستی راست و مستقیم سرپا می ایستاد. فونداسیون یا پی این برج در زمین شنی قرار دارد و احتمال دارد علت خمیدگی آن همین عامل باشد. زمانی که فقط سه طبقه از این برج ساخته شد، شروع به کج شدن کرد؛ بنابراین طرح ساخت برج را اندکی تغییر دادند و ساخت آن بدین منوال ادامه یافت.



:: موضوعات مرتبط: چه عاملی باعث کج شدن برج معروف پیزا شده است؟ ، ،
:: برچسب‌ها: چه عاملی باعث کج شدن برج معروف پیزا شده است؟ ,

نوشته شده توسط ROZBEH در چهار شنبه 7 آبان 1393

و ساعت 19:9


دانستنیها-3

دانستنی های جالب و جدید

آیا می دانستید که اولين مردماني كه آتش را در جهان كشف كردند ايرانيان بودند

دانستنی های جالب و جدید

آیا می دانستید اولين مردماني كه عطر را براي خوشبو شدن بدن ساختند ايرانيان بودند

دانستنی های جالب و جدید

آیا می دانستید اولين مردماني كه مقياس سنجش اجسام را كشف كردند ايرانيان بودند

دانستنی های جالب و جدید

آیا می دانستید اولين مردماني كه نخ را كشف كردند و موفق به ريسيدن آن شدند ايرانيان بودند

دانستنی های جالب و جدید

آیا می دانستید اولين مردماني كه كشاورزي را جهت كاشت و برداشت كشف كردند ايرانيان بودند

دانستنی های جالب و جدید

آیا می دانستید اولين مردماني كه مس را كشف كردند ايرانيان بودند

دانستنی های جالب و جدید

آیا می دانستید اولين مردماني كه به كرويت زمين پي بردند ايرانيان بودند

دانستنی های جالب و جدید

آیا می دانستید اولين مردماني كه زغال سنگ را كشف كردند ايرانيان بودند

دانستنی های جالب و جدید

آیا می دانستید اولين مردماني كه سکه را در جهان ضرب كردند ايرانيان بودند

دانستنی های جالب و جدید

آیا می دانستید اولين مردماني كه اسب را به جهان هديه كردند ايرانيان بودند

دانستنی های جالب و جدید

آیا می دانستید بیشتر هواپیما ها صندلی شماره 13 را ندارند

دانستنی های جالب و جدید

آیا می دانستید جمعیت میمون های هند بیش از 50 میلیون است

دانستنی های جالب و جدید

آیا می دانستید ایرانیان اولین کسانی بودند که نخ را کشف کردند

آیا می دانستید که گرانترین درخت کریسمس جهان در توکیو به 10 میلیون دلار به فروش گذاشته شده بود

آیا می دانید جالب و حیرت آور

آیا می دانستید که 2 میلیارد نفر در جهان خواندن و نوشتن بلد نیستند که جمعیت دنیا 6 میلیارد است

آیا می دانید جالب و حیرت آور

آیا می دانستید که بینانگذار سلسله صفویه شاه اسماعیل و آخرین پادشاه این سلسله شاه عباس سوم بود

آیا می دانید جالب و حیرت آور

آیا می دانستید که جرم زمین 81 برابر ماه است

آیا می دانید جالب و حیرت آور

آیا می دانستید که به کمک رادار می توان سرعت اجسام متحرک را مشخص نمود

آیا می دانید جالب و حیرت آور

آیا می دانستید که لقب کشور آرژانتین ، کشور نقره است

آیا می دانید جالب و حیرت آور

آیا می دانستید که گلابی مفرح بخش قلب و کبد هست

آیا می دانید جالب و حیرت آور

آیا می دانستید که سلسله صفویه بین سال هاى 878 تا 1101 هجرى شمشی حاکم ایران بودند

آیا می دانید جالب و حیرت آور

آیا می دانستید که لقب کشور کوبا ، کاسه شکر است

آیا می دانید جالب و حیرت آور

آیا می دانستید که نام قدیمی ویتنام ، آنام بود

آیا می دانید جالب و حیرت آور

آیا می دانستید که اولين مردماني كه ذوب فلزات را در شهر سيلك در اطراف كاشان آغاز كردند ايرانيان بودند

آیا می دانید جالب و حیرت آور

آیا می دانستید که اولين مردماني كه حروف الفبا را ساختند در 7000 سال پيش در جنوب ايران ايرانيان بودند



:: موضوعات مرتبط: دانستنیها-3، ،
:: برچسب‌ها: دانستنیها-3 ,

نوشته شده توسط ROZBEH در چهار شنبه 7 آبان 1393

و ساعت 19:0


دانستنی های علمی

 

*آیا میدانید قدمت انرژی تاریک در فضا به ۹ میلیارد سال میرسد.

 

*آیا میدانید تعداد چینی‌های که انگلیسی بلدند، از آمریکایی‌های که انگلیسی بلدند،بیشتر است.

 

*آیا میدانید کره زمین از ۱۰۲ عنصر بوجود آمده و این ۱۰۲ عنصر در بدن انسان وجود دارد.

 

*آیا میدانید یک نوع پشه وجود دارد که در ثانیه ۱۰۰۰ بار بال میزند.

 

*آیا میدانید مورچه در مایکروویو زنده میماند.

 

*آیا میدانید وزن ۱ قاشق چایخوری از سیاه چاله ها ۲ میلیارد تن است.

 

*آیا میدانید اگر اکسیژن هوا بیشتر بود حشرات بزرگتر و یک سنجاقک به اندازه یک شاهین میشد.

 

*آیا میدانید هیچ کلمه ای در زبان انگلیسی با کلمه month هم قافیه نمی‌شود.

 

*آیا میدانید انسان‌های راست دست به طور میانگین ۹ سال بیش ازچپ دست‌ها عمر می‌کنند.

 

*آیا میدانید بطور متوسط ، مردم آنقدر از عنکبوتها میترسند که نمیتوانند آنها را بکشند.

 

*آیا میدانید تمامی خرس‌های قطبی چپ ‌دست هستند.

 

*آیا میدانید طولانی ترین لباس عروس دنیا به طول ۱۰ متر است.

 

*آیا میدانید فقط یک نفر از ۱ میلیارد نفر بیش از ۱۱۶ سال عمر می‌کند.

 

*آیا میدانید فاصله سطح کره زمـیـن تـا مـرکز آن حدود ۶۳۷۰ کیلومتر است.

 

*آیا میدانید اثر سیب در بیـدار نـگـهـداشتن افـراد در شـب بـیشـتر از قـهــوه و کافئین است.

 

*آیا میدانید تعداد چشمان عقربها به ۱۲ عدد میرسد.

 

*آیا میدانید نوشابه های زرد رنگ زیان بارتر از نوشابه های سیاه رنگ هستند.

 

*آیا میدانید تقریبا نیمی از کل نشریات جهان در دو کشور آمریکا و کانادا منتشر میگردند.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های علمی، ،
:: برچسب‌ها: دانستنی های علمی,

نوشته شده توسط ROZBEH در چهار شنبه 7 آبان 1393

و ساعت 18:42


دانستنیها-2

*اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند.

*کانگروها قادرند ۳ متر به سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند.

*قلب میگو در سر آن واقع است.

*گونه ای از خرگوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

*دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

*سالانه ۵۰۰ فیلم در امریکا و ۸۰۰ فیلم در هند ساخته میگردد.

*آدولف هیتلر گیاهخوار بوده است.

*عمر تمساح بیش از ۱۰۰ سال میباشد.

*تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس میباشند.

*موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند.

*مزه سیب، پیاز و سیب زمینی یکسان میباشد.و تنها بواسطه بوی آنهاست که طعم های متفاوتی می یابند.

*فیلها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب و ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند.

*جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمیباشند.

*۸۰ درصد امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب میگردد.

*قد فضانوردان هنگامی که در فضا هستند ۵ تا ۷ سانتی متر بلنتر میگردد.

* قلب انسان بطور متوسط ۱۰۰ هزار بار در سال میتپد.

*لئوناردو داوینچی مخترع قیچی میباشد.

*سطح شهر مکزیک سالانه ۲۵ سانتی متر نشست میکند.

*۵۰ %جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند.

*در هر ۵ ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده میگردد.

*ظروف پلاستیکی ۵۰ هزار سال طول میکشد تا در طبیعت شروع به تجزیه شدن کنند.

*اغلب مارها دارای ۶ ردیف دندان میباشند.

*۹۰% سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.

آیا می دانستیدقلب انسان میتواند خون را ۱۰ متر به بیرون پرتاب کند

آیا می دانستیدمتداولترین نام در دنیا محمد است

آیا می دانستیدزبان قویترین ماهیچه در بدن است

آیا می دانستیدروز تولد شما حداقل با ۹ میلیون نفر دیگر یکی است

آیا می دانستیدستاره دریایی مغز ندارد

آیا می دانستیدزنان تقریبا ۲ برابر مردان چشمک میزنند

آیا می دانستیدانسانهای راست دست به طور میانگین ۹ سال بیش از چپ دستها عمر میکنند

آیا می دانستید لئوناردوداوینچی قیچی را اختراع کرد

آیا می دانستیددرآمد مایکل جوردن از کمپانی نایک، بیش از درآمد تمام کارکنان این کمپانی در کشور مالزی است

آیا می دانستیدهیچ کلمه ای در زبان انگلیسی با کلمه month هم قافیه نمیشود

آیا می دانستیدمورچه ها بعد از مرگ در اثر سم پاشی به پهلوی راست میافتند

آیا می دانستیدهر انسانی در طول زندگیاش به طور میانگین ۸ عنکبوت را در حال خواب میخورد

آیا می دانستیدگربه ماهی بیش از ۲۷۰۰۰ عضو چشایی دارد

آیا می دانستیدکشتی ملکه الیزابت دوم بابت هر گالون سوختی که میسوزاند فقط ۱
۵ متر حرکت میکند

آیا می دانستیدصندلی الکتریکی را یک دندانپزشک اختراع کرد

آیا می دانستید که خوک*ها به دلیل فیزیک بدنی قادر به دیدن آسمان نیستند؟


آیا می دانستیدکه فندک قبل از کبریت اختراع شد؟

آیا می دانستیدکه سالانه ۴ هزار نفر غیر سیگاری در اثر همنشینی با افراد سیگاری به سرطان ریه مبتلا شده و جان می سپرند؟

آیا می دانستیدکه در سوید سالیانه از ۹ میلیون جمعیتی که دارد فقط ۱۷۰۰ نفر می میرند؟

آیا می دانستیدایران به سی کشور جهان تسهیلات نظامی صادر می کند؟

آیا می دانستیدکه تقریبا ۶۵ درصدوزن انسان را اکسیزن تشکیل میدهد؟

آیا می دانستیدکه هر ۱۳ دقیقه یک کتاب جدید در امریکا منتشر میشود؟

آیا می دانستیدکه حد متوسط مطالعه کتاب در بین ایرانیان ۳ دقیقه در سال است

آیا می دانستیدکه رشد تعداد ماشینها در جهان سه برابر رشد جمعیت انسانهاست

آیا می دانستیدکه از جمعیت ۶ میلیاردی جهان ۵/۱ میلیارد نفر از اب اشامیدنی محرومند و ۶/۱ میلیارد نفر به برق دسترسی ندارند

آیا می دانستیدکه در ایران سالانه ۲۸ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند ، این امار در جهان یک میلیون دویست هزار نفر میباشد که نود در صد ان مربوط به کشورهای جهان سوم میباشد

آیا می دانستیدکه در هر دقیقه نسل یک موجود زنده در جهان منقرض می شود

آیا می دانستیدکه مار می تواند تا نیم ساعت بعد از قطع شدن سرش نیش بزند

آیا می دانستیدکه بیشتر هواپیماها صندلی شماره ۱۳ را ندارند

آیا می دانستیدکه اثر سیب در بیدار نگهداشتن افراددرشب بیشتر از قهوه و کافین است

آیا می دانستیدکه ۵۵درصدسوانح هوایی در زمان نشستن هواپیماو۳۰درصد در هنگام برخاستن هواپیما رخ می دهد

آیا می دانستیدکه در تایوان بشقاب های گندمی درست میشودوافراد بعد از خوردن غذابشقاب هایشان را هم می خورند

آیا می دانستیدکه گوش و بینی درتمام طول عمر انسان در حال رشد می باشند و بزرگتر می شوند

آیا می دانستیدکه آب دریا بهترین ماسک زیبایی پوست می باشد

آیا می دانستیدکه اولین مردمانی که نخ را کشف کردند وموفق به ریسیدن ان شدند ایرانیان بودند

آیا می دانستیدکه به طور متوسط شما روزی ۵۰۰۰کلمه صحبت میکنید که۸۰% ان با خودتان است!
آیا می دانستیدکه هر چشم مگس دارای ۱۰ هزار عدسی است



:: برچسب‌ها: دانستنیها-2 ,

نوشته شده توسط ROZBEH در چهار شنبه 7 آبان 1393

و ساعت 18:33


16 ماده‌ی غذایی پاییزی برای لاغری

لاغر شدن نیاز به تغییر سبک زندگی، تغذیه‌ی درست و ورزش منظم دارد. اما اگر با رسیدن فصل پاییز قصد دارید چند کیلو کم کنید می‌توانید روی مواد غذایی معرفی شده در این مطلب حساب کنید. این مواد غذایی کم کالری‌اند، به شما احساس سیری طولانی مدتی می‌دهند و در سوزاندن کالری‌ها به شما کمک می‌کنند. توصیه می‌کنیم با مصرف زیاد این مواد غذایی به استقبال فصل سرما و خوش اندام‌تر شدن بروید. با ما همراه باشید.

سیر

به گزارش Daily Mail UK، دانشمندان به خاصیت جدیدی از سیر پی برده‌اند. این ماده‌ی غذایی پرطرفدار دارای خاصیتی است که از اضافه وزن جلوگیری کرده و حتی باعث لاغری می‌شود. محققان آزمایش‌هایی روی موش‌های آزمایشگاهی انجام دادند و مشاهده کردند موش‌هایی که سیر مصرف می‌کنند حتی با داشتن یک رژیم غذایی شیرین نیز کمتر در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می‌گیرند. یعنی اگر نمی‌توانید جلوی شیرینی خوردن خود را بگیرید پا به پای آن سیر هم مصرف کنید.

چغندر

چغندر یکی از سبزیجاتی است که حاوی بیشترین میزان قند است اما با این حال کالری کمی دارد یعنی حدود 50 کالری در هر فنجان. اگر چغندر را با سبزیجات دیگر میل کنید یک ماده‌ی غذایی لاغری بی نظیر مصرف کرده‌اید.

بروکلی

بروکلیِ عزیز سرشار از فیبر و مواد مغذی است که هر دو برای سلامت و خوش اندامی شما لازم و ضروری است. علاوه بر این بروکلی کم کالری است و به شما احساس سیری طولانی مدتی می‌دهد. زمانی که گرسنه نباشید هم که خودتان بهتر می‌دانید، کمتر به سراغ پرخوری می‌روید.

 

زغال اخته

زغال اخته کم کالری و حاوی گلوسیدهای کمی است اما در عین حال سرشار از فیبر است. نصف فنجان زغال اخته حاوی 25 کالری است. شاید به دلیل طعم ترش آن کمتر تمایل به مصرف این ماده‌ی غذایی داشته باشید. توصیه می‌کنیم زغال اخته را به عنوان مثال به سالادهایتان اضافه کنید و از خواص آن بهره ببرید.

کرفس

افرادی که قصد لاغری دارند کرفس زیادی می‌خورند به خاطر این که یک ماده‌ی غذایی کم کالری است. دو شاخه کرفس حاوی حدود 95 درصد آب است. کرفس سرشار از فیبر است و همین فیبرها یک ماده‌ی مغذی سالم ساخته است.

 

قارچ

قارچ اشتها برانگیز و مغذی و در عین حال کم کالری است. هر نصف فنجان قارچ حاوی 10 کالری است. این ماده‌ی غذایی پرطرفدار کمابیش فاقد چربی است و منبع خوب فیبرها، پتاسیم، سلنیوم، ریبوفلاوین، تیامین، اسیدفولیک، ویتامین B6 و زینک (روی) است.

باید بدانید دو هفته مصرف منظم قارچ خام باعث کاهش وزن خواهد شد. در واقع بیشتر ستاره‌های سینما برای لاغری رژیم غذایی حاوی قارچ خام را دنبال می‌کنند.

کلم

کلم سرشار از فیبر بوده و کم کالری است. هر فنجان کلم برگ خرد شده حاوی 20 کالری است. کلم‌ها جزو سبزیجات بسیار مغذی محسوب می‌شوند و برای افرادی که قصد لاغری دارند یک ماده‌ی غذایی فوق‌العاده است.

 

کدو تنبل

کدو تنبل یک ماده‌ی غذایی لاغر کننده‌ی بسیار موثر است. این کدوی گرد و قلمبه کم کالری بوده و در عین حال سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. باید بدانید که کدو تنبل حاوی میزان زیادی بتاکاروتن است.

 

توت فرنگی پاییزی

اگر هوس میوه‌ی شیرین کرده‌اید توت فرنگی پاییزی را انتخاب کنید. این میوه‌ی قرمز، کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. برای همین در عین حالی که یک میوه‌ی شیرین میل کرده‌اید گامی هم در جهت خوش اندامی خود برداشته‌اید.

کلم بوک چوی

کلم بوک چوی یک کلم چینی است. هر فنجان کلم پخته حاوی 20 کالری است.

این کلم سرشار از آب و انواع فیبرها می‌باشد و باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت می‌شود. به این ترتیب شما را در مسیر لاغری قرار می‌دهد.

 

کاهو

اگر به لاغری و زیبایی اندام خود اهمیت می‌دهید کاهو را دریابید. کاهو کم کالری است و احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند به خاطر این که سرشار از فیبر است. بسیاری از ستاره های هالیوودی برای لاغری از این ماده‌ی غذایی استفاده می‌کنند.

 

بلال

احتمالاً خواندن این آیتم شما را هم یاد شیر بلال و بوی زغال انداخت. باید بدانید هر بلال متوسط حاوی 83 کالری است. این ماده‌ی غذایی خوشمزه سرشار از پتاسیم و تیامین است و حاوی میزان قابل توجهی فیبر و پروتئین می‌باشد. بلال جلوی اشتهای زیاد را می‌گیرد و سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند.

هویج فرنگی

 

هویج فرنگی یک ماده غذایی نشاسته‌ای مغذی و کم کالری و سرشار از فیبر است. در هر نصف فنجان از این هویج 60 کالری وجود دارد. هویج فرنگی شما را سیر می‌کند و جلوی پرخوری را می‌گیرد.

فلفل تند

فلفل تند طعم تندی به غذاها می‌دهد و در عین حال کم کالری است. اگر می‌خواهید متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان را تحریک کنید به سراغ فلفل تند بروید. این ماده‌ی غذایی پرطرفدار به سوزاندن چربی‌ها کمک کرده و احساس سیری طولانی مدتی هم ایجاد می‌کند.

گلابی

گلابی سرشار از فیبر است که به کنترل دستگاه گوارش کمک می‌کند. این ماده‌ی غذایی حاوی فیبری به نام پکتین است که احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند و جلوی پرخوری را می‌گیرد.

سیب

یک عدد سیب یک میان وعده‌ی ایده آل محسوب می‌شود. سیب خوش طعم و کم کالری است. یک عدد سیب 140 گرمی به زحمت 90 کالری دارد



:: موضوعات مرتبط: 16 ماده‌ی غذایی پاییزی برای لاغری، ،
:: برچسب‌ها: 16 ماده‌ی غذایی پاییزی برای لاغری,

نوشته شده توسط ROZBEH در سه شنبه 6 آبان 1393

و ساعت 13:48


خواص شگفت انگیز خرمالو، زالزالک، ازگیل و ...

فصل پاییز جشنواره میوه‌هایی بی‌نظیر و خارق‌العاده است که تنها چند ماه از سال مهمان‌ خانه‌های ما هستند و می‌توانیم از خواص مفید آن‌ها استفاده نماییم. این میوه‌های متنوع و بسیار زیبا که خوشبختانه در کشور ما به فراوانی یافت می‌شوند، عبارت‌اند از خرمالو، انار، زالزالک، ازگیل، پسته تازه، به، لیموشیرین، گریپ‌فروت و ... در این مقاله با ما همراه باشید تا با خواص این میوه‌های متنوع آشنا شوید.

 

برای مقابله با سرماخوردگی خرمالو را دریابید

اگر در این روزهای خنک پاییزی از علائم سرماخوردگی رنج می‌برید، به خرمالو توجه ویژه کنید؛ زیرا دارای مقادیر فراوانی ویتامین C است؛ و 21 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند؛ که علاوه بر کنترل سرماخوردگی، برای غشاهای موکوسی، راه‌های تنفسی و جلوگیری از سرطان دهان و شش مناسب می‌باشد. همچنین خرمالو 55 درصد نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می‌کند و به علت سرشار بودن از ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی مناسب است.

همچنین خرمالو سرشار از منیزیم و فیبر می‌باشد؛ و فیبر برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش لازم است. از طرفی در نتیجه علائم سرماخوردگی، فعالیت روده‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ و مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر به افزایش عملکرد دستگاه گوارشی کمک شایانی می‌کند. خرمالو سرشار از مس، فسفر و مقادیر زیادی ویتامین‌های B کمپلکس می‌باشد. خرمالو میوه‌ای سرشار از فلاوونوئیدها، فیتوکمیکال‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها مانند کاتچین، بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین، کریپتوگزانتین و زآگزانتین است؛ که اکثراً برای بهبود سیستم بینایی و جلوگیری از فعالیت تومورهای سرطانی لازم می‌باشند. لازم به ذکر است که کاتچین، آنتی‌اکسیدانی است که به‌عنوان آنتی‌بیوتیک و ضدالتهاب شناخته می‌شود.

نارنگی مناسب برای چشم‌های شما

نارنگی نیز مانند سایر مرکبات سرشار از ویتامین C می‌باشد. ویتامین C یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد که برای ساخت کلاژن (که باعث سفتی و انعطاف‌پذیری مناسب پوست می‌شود)، بهبود زخم‌ها، آرتریت، سرماخوردگی، تب و ... لازم است. همچنین این ویتامین اثرات ضدویروسی و ضد سرطانی متعددی دارد و برای پیشگیری از بیماری‌های سیستم عصبی، بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی و ... مناسب می‌باشد. ویتامین C بدن را از خطر رادیکال‌های آزاد سم‌زدایی می‌کند؛ و اثرات متعدد ضدویروسی و ضد سرطانی خود را از این طریق اعمال می‌نماید. ویتامین C همچنین برای جذب آهن بسیار مهم و اساسی می‌باشد، به‌طوری‌که مصرف مداوم مرکبات تازه به همراه غذا از کم‌خونی‌های ناشی از فقر آهن پیشگیری می‌کند.

نارنگی همچنین سرشار از فیبرهای محلول و نامحلولی چون همی سلولز، پکتین و ... است؛ و این فیبرها از جذب کلسترول پیشگیری می‌کنند. مصرف روزانه مواد غذایی سرشار از فیبر که در میوه‌ها و سبزیجات به فراوانی یافت می‌شوند، خاصیت ملین دارد و دفع را راحت‌تر می‌کند.

نارنگی منبع فلاوونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌هایی چون نارنجنین، نارنجین، هسپرتین، کاروتن، گزانتین و لوتئین است. لازم به ذکر است مقادیر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در نارنگی از مقدار آنتی‌اکسیدان‌های پرتقال هم بیشتر می‌باشد. در نتیجه می‌توان گفت که نارنگی برای مقابله با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد که منجر به سرطان می‌شوند، بسیار مناسب است.

زالزالک؛ داروی طبیعی بیماری‌های قلبی

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف زالزالک باعث افزایش جریان خون و بهبود درد در ناحیه قفسه سینه و نیز کاهش فشارخون می‌شود. همچنین از افت فشارخون نیز جلوگیری می‌کند. در حقیقت فشارخون را تعدیل می‌نماید. همچنین باعث کاهش فشارخون در بیماران دیابتی نیز می‌گردد. مصرف زالزالک کلسترول بد (LDL) را در جریان خون کاهش می‌دهد؛ و نیز منجر به کاهش تولید کلسترول در کبد افرادی که رژیم غذایی سرشار از کلسترول دارند، می‌شود. دم‌کرده زالزالک برای مشکلات عصبی نیز بسیار مناسب است؛ و باعث کاهش استرس می‌گردد. همچنین دمنوش زالزالک تازه یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد آرامش در زمان خواب است.

لیموشیرین؛ دشمن سرماخوردگی

لیموشیرین خواص بسیار زیادی دارد. از آن جمله می‌توان کاهش وزن، درمان عفونت‌ها، کاهش تب، بهبود یبوست، بهبود سیستم عصبی، ایجاد نشاط و ... را نام برد. آب لیموشیرین تازه جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های شیرین شده کربناتی است. این میوه دارای طبیعت خنک می‌باشد و برای کاهش تب پیشنهاد مناسبی است. لیموشیرین سرشار از ویتامین C می‌باشد. این میوه برای بهبود عفونت گلو و گلودردهایی که در فصل پاییز بسیار شایع است، بسیار مناسب می‌باشد. برای بهبود حالت تهوع و استفراغ بالأخص در دوران بارداری می‌توان لیموشیرین را بویید. این میوه برای بیماری‌های لثه و بیماری‌های دهانی ناشی از کمبود ویتامین C مفید می‌باشد. برای داشتن قلبی سالم، وضوح بینایی، پوستی روشن و شفاف و سیستم ایمنی بی‌نقص به لیموشیرین به‌صورت ویژه توجه کنید. در روزهای خنک پاییزی صبحانه خود را با یک لیوان آب لیموشیرین تازه آغاز کنید تا از سرماخوردگی در امان بمانید. برای رفع حالت عطش کودکانی که تازه از مدرسه یا ورزش آمده‌اند، آب لیموشیرین تازه بسیار مناسب است. 3- 4 عدد لیموشیرین تازه، به همراه کمی شکر و کمی آب یک نوشیدنی بی‌نظیر را برای فرزند دلبند شما حاضر می‌کند.

ازگیل؛ مناسب برای کلیه‌ها

ازگیل برای سم‌زدایی بدن میوه‌ای بسیار مناسب است؛ و به کلیه‌ها برای دست‌یابی به این هدف کمک می‌کند. مصرف ازگیل برای بهبود بیماری‌های مرتبط با دستگاه دفع ادرار مانند سنگ کلیه، نارسایی‌های کلیوی و ... مناسب است. ازگیل یکی از میوه‌هایی است که سرشار از پتاسیم می‌باشد. به همین علت برای افرادی که مبتلا به فشارخون بالا می‌باشند، مناسب است. از طرفی فشارخون بالا خود تشدیدکننده بیماری‌های کلیوی است. پس از سوی دیگر مصرف ازگیل با کاهش فشارخون از بیماری‌های کلیوی جلوگیری می‌کند. ازگیل سرشار از ترکیبات فنلی مانند فنولیک اسید و فلاوونوئیدها می‌باشد. تولید پلی فنل‌ها یکی از سیستم‌های دفاع آنتی‌اکسیدانی در بدن برای مقابله با رادیکال‌های آزاد است. به همین علت ازگیل به‌عنوان یکی از میوه‌هایی که دارای قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد، شناخته می‌شود.

 



:: موضوعات مرتبط: خواص شگفت انگیز خرمالو، زالزالک، ازگیل و ...، ،
:: برچسب‌ها: خواص شگفت انگیز خرمالو، زالزالک، ازگیل و , , , ,

نوشته شده توسط ROZBEH در سه شنبه 6 آبان 1393

و ساعت 13:43


11 دلیل برای خوردن روزی 1 سیب

جدا از طعم و مزه‌ی بسیار عالی که سیب دارد، این میوه کوله‌باری از خواص درمانی را در خود دارا می‌باشد.

سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود.

در این‌جا، برای شما دلایلی آورده‌ایم که چرا باید روزی حداقل یک عدد سیب بخورید.

 

1-به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم کمک می‌کند

محققان انگلیسی اخیراً به این نتایج دست پیدا کرده‌اند که مادرانی که در طی زمان بارداری سیب بیشتری می‌خورند، کمتر احتمال دارد فرزندانی داشته باشند که تا سن 5 سالگی دچار آسم شوند.

 

این میوه می‌تواند از ریه‌های افراد بزرگ‌سال نیز محافظت کند.

همچنین می‌تواند احتمال مبتلا شدن به آسم، سرطان ریه و بسیاری از بیماری‌های دیگر را کاهش دهد. اگر شما از مشکلات ناشی از آسم رنج می‌برید با خوردن یک فنجان آب سیب می‌توانید به رفع این مشکلات و نگرانی‌ها کمک کنید. یکی از نشانه‌های آسم به سختی و با صدای بلند نفس کشیدن است اما با خوردن آب سیب تازه می‌توانید این نشانه‌ها را از بین ببرید.

 

2- باعث می‌شود دیرتر گرسنه شوید

سیب حاوی میزان زیادی فیبر می‌باشد و بدون این‌که شما کالری زیادی دریافت کنید، معده را پُر نموده و باعث می‌شود دیگر احساس گرسنگی نکنید.

 

شیرینی طبیعی که در سیب وجود دارد به آهستگی وارد خون می‌شود و به حفظ قند خون و این‌که سطح انسولین را در بدن شما در حد ثابتی نگاه دارد، کمک می‌کند، در نتیجه بدن شما احساس پُری و سیر بودن بیشتری خواهد کرد، برعکس خوراکی‌های آماده که مواد قندی در آن‌ها بسیار زیاد است و گرسنگی‌های بسیار سریع را به دنبال دارند.

 

3- به افزایش هوش، پیشگیری و درمان آلزایمر کمک می‌کند

احتمالاً به علت افزایش تولید استیل کولین (یک ماده شیمیایی که وظیفه رساندن پیغام بین سلول‌های عصبی را بر عهده دارد)، سیب به بالا بردن کارایی حافظه ضمن افزایش سن و کاهش بالقوه‌ی شانس ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می‌کند. این نتایج، از تحقیقاتی که در دانشگاه منچستر بر روی حیوانات انجام شد، به دست آمد.

اثر آن در درمان و پیشگیری از آلزایمر به گونه‌ای است که خوردن سیب باعث تقویت سلول‌های مغز می‌شود.

 

4- کلسترول خون را کاهش می‌دهد

باید از دو ترکیب کلیدی و اصلی تشکر کنیم؛ پکتین (نوعی فیبر گیاهی) و پلی فنول‌ها (نوعی آنتی‌اکسیدان قوی). سیب می‌تواند سطح کلسترول بد خون (LDL) را پایین بیاورد و به این ترتیب از گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند.

برای استفاده‌ی بیشتر از مواد مغذی موجود در سیب، پوست آن را دور نیندازید، زیرا پوست سیب دو تا شش برابر بیشتر از گوشت آن، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی دارد.

سطح بالای کلسترول در بدن مشکلات طولانی مدت و خطرناکی را به دنبال دارد با مصرف سیب می‌توانید سطح کلسترول را در حد نرمال نگه دارید.

مطالعات و پژوهش‌ها حاکی از این است که خوردن دو عدد سیب در هر روز تقریباً به میزان 16 درصد سطح کلسترول را پایین می‌آورد. برای کاهش سطح کلسترول هیچ چیز دیگری به اندازه سیب مفید نیست

5- با سرطان مبارزه می‌کند

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند ترکیبات مختلفی که در این میوه‌ی آب‌دار وجود دارد، رشد سلول‌های سرطانی را محدود می‌کنند، اما این ترکیبات زمانی بیشتر تأثیرگذار خواهند بود که به طور کامل از تمام جزئیات سیب استفاده شود (البته به جز ساقه و دانه آن).

افرادی که روزانه بیشتر از یک سیب می‌خورند، درصد مبتلا شدن به چند نوع سرطان را 9 تا 42 درصد در خود پایین می‌آورند

- دستگاه گوارش را تقویت می‌کند

افرادی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می‌برند با خوردن سیب می‌توانند عملکرد این دستگاه را در حد نرمال نگه دارند.

مهم‌ترین دلیل در تنظیم و تقویت دستگاه گوارش این است که سیب سرشار از فیبر است و این بدان معناست که حرکات روده‌ای را منظم می‌کند و دیر هضمی و یبوست را از بین می‌برد. با تنظیم دستگاه گوارشی از دل دردهای مزمن و شدید که به این دستگاه مرتبط است نیز کاسته می‌شود.

 

7- موجب افزایش انرژی بدن می‌شود

قندی که در سیب وجود دارد طبیعی است و فواید زیادی دارد که به هیچ عنوان قابل مقایسه با شیرینی‌ها و قندهای مصنوعی نیست.

قند موجود در سیب باعث افزایش انرژی می‌شود به همین دلیل است که خوردن این میوه صبح زود و قبل از صبحانه توصیه شده و تا آخر شب بدن را سرحال نگه می‌دارد و انرژی مورد نیاز را تأمین می‌کند.

 

8- به درمان آنمی (کم خونی) کمک می‌کند

از آن‌جایی که سیب دارای آهن است در درمان آنمی نقش مهمی دارد. آهن موجود در بدن سطح هموگلوبین را افزایش می‌دهد که افزایش هموگلوبین با درمان آنمی رابطه مستقیم دارد اگر شما دائماً احساس ضعف و خستگی دارید با خوردن این میوه می‌توانید سرحال شوید زیرا قند طبیعی و اسیدهای موجود در سیب با آهن آن ترکیب شده و باعث افزایش انرژی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به گونه‌ای که بدن در برابر بیماری‌ها حالت آماده باش به خود می‌گیرد.

- کاهش خطر حملات قلبی را به دنبال دارد

سیب سرشار از آنتی اکسیدان قوی است و در حقیقت آنتی اکسیدان برای سلامت قلب فواید زیادی دارد مصرف سیب کمک زیادی به درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌کند.

از آنجایی که بیماری قلبی با افزایش سن، زیاد می‌شود، مصرف این میوه هیچ‌وقت دیر نیست و به خوردن آن توصیه زیادی شده است.

 

10 – به بهبود دیابت کمک می کند

افرادی که مبتلا به دیابت هستند در صورت درمان نکردن آن به مشکلات دیگری نیز دچار می‌شوند که به دیابت مربوط می‌شود از جمله اختلالات عصبی، مشکلات کلیوی و مشکلات بینایی. با خوردن سیب به طور منظم می‌توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشکلات دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را ایفا می‌کند در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. خوشبختانه این میوه در شرایط آب و هوایی مختلف برداشت می‌شود.

 

11- به افزایش بینایی کمک می‌کند

مشکلات ناشی از بینایی تقریباً غیرقابل پیشگیری است اما اخیراً مطالعات انجام شده نشان داده است که سیب می‌تواند اثر مطلوبی بر بینایی داشته باشد از آن‌جایی که سیب منبعی غنی از ویتامین A و ویتامین C است در درمان شب کوری و کور رنگی اثرات مثبتی دارد.



:: موضوعات مرتبط: 11 دلیل برای خوردن روزی 1 سیب، ،
:: برچسب‌ها: 11 دلیل برای خوردن روزی 1 سیب,

نوشته شده توسط ROZBEH در سه شنبه 6 آبان 1393

و ساعت 13:37


خواص سيب

آزمايشات علمي نشان ميدهد که سيب به علت داشتن ماده اي به نام پکتين باعث کاهش کلسترول مضر خون ميشود ، البته اين خاصيت سيب تنها به سبب پکتين نيست و در واقع پکتين همراه با ساير مواد موثر در آن باعث کاهش کلسترول ميشود.

 

 

 

همچنين پکتين موجود در سيب براي کنترل اسهال و يا رفع يبوست مفيد مي باشد.پکتين مقدار زيادي آب از معده و روده جذب کرده و مدفوع را به حالت نيمه سفت تبديل مي کند. در عين حال پکتين مي تواند ازسفت و سخت شدن مدفوع جلوگيري کرده و باعث رفع يبوست گردد. براي بدست آوردن خاصيت ضد اسهالي سيب بايد آن را بدون پوست مصرف نمود تا فقط پکتين آن موثر باشد و در مورد اثر يبوست بايد سيب را با پوست مصرف نمود تا گذشته از پکتين مقداري فيبر توسط پوست آن به بدن برسد و بتواند به عنوان ضد يبوست عمل کند.

سيب در تنظيم قند خون نيز موثر است، به رغم وجود قند طبيعي در سيب خوردن اين ميوه باعث افزايش سريع قند خون نمي شود. بنابراين، سيب براي افراد مبتلا به ديابت و يا ساير اشخاصي که بايد از سرعت افزايش قند خون خود بکاهند، بسيار مفيد و موثر است.

 

 

 

سيب براي کاهش فشار خون نيز مفيد است. برخي از تحقيقات علمي نشان مي دهد حتي بوييدن اين ميوه نيز کاهش دهنده فشار خون بوده و ايجاد آرامش مي کند.

 

 

 

ماده ضد ميکروبي فلورتين موجود درسيب بر انواع ميکروارگانيسم هاي گرم مثبت و منفي موثر است و از اين نظر عصاره سيب داراي خاصيت ضد ميکروبي است، همچنين برخي از مطالعات علمي نشان داده عصاره سيب، عصاره انگور و چاي، داراي قويترين امکان براي نابودي ويروس هستند به طوريکه تقريبا صد در صد ويروس ها را از بين مي برد. پژوهشگران در يافته اند افرادي که نسبت به سايرين مقدار بيشتري سيب مصرف مي کنند کمتر مبتلا به سرماخوردگي و ناراحتي هاي مربوط به قسمت فوقاني دستگاه تنفسي مي شوند.

 

 

 

سيب همچنين داراي خاصيت ضد سرطاني ، کاهش دهنده اسيد اوريک، رفع کننده ي گرفتگي صدا، جلو گيري کننده از تصلب شرايين و ... مي باشد.

 

 

 

نکته: دانه هاي سيب داراي سيانيد بوده و مصرف زياد آن ايجاد مسموميت مي کند.

 

 

 

مقدار انرژي و ترکيبات سيب:

 

 

7/58 کيلو کالري انرژي ،1960گرم پروتئين،355گرم چربي ،29/15 گرم کربوهيدرات ، 246/7ميلي گرم کلسيم ، 246/7 ميلي گرم فسفر ، 181 ميلي گرم آهن.

 

 



:: برچسب‌ها: خواص سيب,

نوشته شده توسط ROZBEH در سه شنبه 6 آبان 1393

و ساعت 13:33


داستان زیبای دلقک

روزی مردی نزد پزشک روانشناس معروف شهر خود رفت. وقتی پزشک او را دید دلیل آمدنش را پرسید، مرد رو به پزشک کردو از غم های بزرگی که در دل داشت برای دکتر تعریف کرد.

 

 

مرد گفت: دلم از آدم ها گرفته از دروغگویی ها، از دورویی ها، از نامردی ها، از تنهایی، از خیلی ها از… مرد ادامه داد و گفت: از این زندگی خسته شده ام، از این دنیا بیزارم ولی نمی دانم چه باید کنم، نمی دانم غم هایم را پیش چه کسی مداوا کنم

 

پزشک به مرد گفت: من کسی را می شناسم که می تواند مشکل تورا حل نمایید. به فلان سیرک برو او دلقک معروف شهر است. کسی است که همه را شاد می کند، همه را می خنداند، مطمئنم اگر پیش او بروی مشکلت حل می شود. هیچ کسی با وجود او غمگین نخواهد بود.

 

مرد از پزشک تشکر کرد و در حالی که از مطب پزشک خارج می شد رو به پزشک کرد و گفت: مشکل اینجاست که آن دلقک خود منم…



:: موضوعات مرتبط: داستان زیبای دلقک، ،
:: برچسب‌ها: داستان زیبای دلقک,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 21:44


داستان آموزنده اسب

مردی، اسب اصیل و بسیار زیبایی داشت که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کرد. همه آرزوی تملک آن را داشتند. بادیه نشین ثروتمندی پیشنهاد کرد که اسب را با دو شتر معاوضه کند، اما مرد موافقت نکرد.

 

حتی حاضر نبود اسب خود را با تمام شترهای مرد بادیه نشین تعویض کند. بادیه نشین با خود فکر کرد: حالا که او حاضر نیست اسب خود را با تمام دارایی من معاوضه کند، باید به فکر حیله ای باشم. روزی خود را به شکل یک گدا درآورد و در حالی که تظاهر به بیماری می کرد، در حاشیه جاده ای دراز کشید. او می دانست که مرد با اسب خود از آنجا عبور می کند. همین اتفاق هم افتاد… مرد با دیدن آن گدای رنجور، سرشار از همدردی، از اسب خود پیاده شد به طرف مرد بیمار و فقیر رفت و پیشنهاد کرد که او را نزدیک پزشک ببرد.

 

مرد گدا ناله کنان جواب داد: من فقیرتر از آن هستم که بتوانم راه بروم. روزهاست که چیزی نخورده ام و نمی توانم از جا بلند شوم. دیگر قدرت ندارم. مرد به او کمک کرد که سوار اسب شود. به محض اینکه مرد گدا روی زین نشست، پاهای خود را به پهلوهای اسب زد و به سرعت دور شد. مرد متوجه شد که گول بادیه نشین را خورده است. فریاد زد: صبر کن! می خواهم چیزی به تو بگویم. بادیه نشین که کنجکاو شده بود کمی دورتر ایستاد. مرد گفت: تو اسب مرا دزدیدی. دیگر کاری از دست من برنمی آید، اما فقط کمی وجدان داشته باش و یک خواهش مرا برآورده کن: «برای هیچ کس تعریف نکن که چگونه مرا گول زدی…»

 

بادیه نشین تمسخرکنان گفت: چرا باید این کار را انجام دهم؟! مرد گفت: چون ممکن است زمانی بیمار درمانده ای کنار جاده ای افتاده باشد. اگر همه این جریان را بشنوند، دیگر کسی به او کمک نخواهد کرد…



:: موضوعات مرتبط: داستان آموزنده اسب، ،
:: برچسب‌ها: داستان آموزنده اسب,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 21:42


داستان جالب جعبه خالی

در شهری دور افتاده، خانواده فقیری زندگی می‌کرد. پدر خانواده از اینکه دختر ۵ساله‌شان مقداری پول برای خرید کاغذ کادوی طلایی رنگ مصرف کرده بود، ناراحت بود چون همان قدر پول هم به سختی به دست می‏آمد. دخترک با کاغذ کادو یک جعبه را بسته‌بندی کرده و آن را زیر درخت کریسمس گذاشته بود.

صبح روز بعد، دخترک جعبه را نزد پدرش برد و گفت: بابا! این هدیه من است. پدر جعبه را از دختر خردسالش گرفت و آن را باز کرد. داخل جعبه خالی بود! پدر با عصبانیت فریاد زد: مگر نمی‌دانی وقتی به کسی هدیه می‌دهی باید داخل جعبه چیزی هم بگذاری؟ اشک از چشمان دخترک سرازیر شد و با اندوه گفت: باباجان! من پول نداشتم ولی در عوض هزار بوسه برایت داخل جعبه گذاشتم. چهره پدر از شرمندگی سرخ شد. دختر خردسالش را بغل و او را غرق بوسه کرد.

دیروز به تاریخ پیوست. فردا معماست و امروز هدیه است.



:: موضوعات مرتبط: داستان جالب جعبه خالی، ،
:: برچسب‌ها: داستان جالب جعبه خالی,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 21:39


نوه عزیزم

dv

حامد با اصرار سوار ماشین پدرش شد .هر کاری کردند از ماشین پیاده بشه نشد که نشد. پدر و مادرش فکر میکردند اگه بفهمه بابا بزرگ رو میخوان ببرن خونه سالمندان و اون دیگه نمی تونه پدر بزرگش رو ببینه قیامت به پا میکنه.اما اینطور نشد.

خیلی اروم نشست صندلی جلوی ماشین، مثل آدم بزرگها.بابا بزرگ هم مات و مبهوت نشسته بود صندلی عقب و غرق در خیالات خودش بود ، وهر چند حالش خوب نبود از بی احساسی حامد کوپولو تعجب زده بود ولی به روی خودش نمی آورد. به اولین خیابان که رسیدند حامد رو به باباش کرد وپرسید :بابا اسم این خیابون چیه؟باباش جوابش رو داد.اما حامد ول کن نبود.اسم تمام خیابونها رو دقیق دقیق میپرسد.بلاخره حوصله باباش سر اومد با ناراحتی پرسید:بچه جون اسم این خیابونها رو میخوای چیکار کنی؟به چه دردت میخوره؟

حامد با صدای معصومانه اش گفت:بابایی میخوام اسم خیابونها رو خوب خوب یاد بگیرم تا وقتی تو هم مثل بابابزرگ پیر شدی ببرمت اونجا تنها زندگی کنی.دنیا رو سرش خراب شد.نگاهی از آیینه به پدر پیرش کرد، خودش رو اون پشت دید . از همون جا بسرعت دور زد . و برگشت بطرف خونشون.حامد کوچولو اون جلو یواشکی داشت میخندید. برگشت و دستای داغ و تب دار بابابزرگش رو تو دستای کوچیکش محکم فشار داد ،اشک از چشمهای پیرمرد سرازیر بود.



:: موضوعات مرتبط: نوه عزیزم، ،
:: برچسب‌ها: نوه عزیزم,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 21:37


شهید

سردار شهيد محمد طاهر لطفى

بايد حجله‏اى آماده كرد

آخرين بار كه حكم فرماندهى را به دستش داده بودند، فهميدم قصد جبهه را دارد. تازه از راه رسيده، خسته و كوفته بودم. نگاه نافذش خستگى را از تن بيرون كرد، ايستادم و به چشمانش زل زدم! پرسيدم: «كجا؟». گفت: «جنوب».

من كه متوجه شده بودم يكه و تنها عازم است، پرسيدم: «چرا تنها؟» و او با خنده‏اى كه بر لب داشت گفت: «بايد حجله‏اى را آماده كنى!».

چندى بعد كه پيكر در خون آغشته‏اش را ديدم، متوجه شدم مژده‏ى شهادت را به او داده بودند و حكم فرماندهى براى سردار شهيد «محمد طاهر»، لطفى برايش نداشت. (مجله‏ى شاهد، ش 279، مرداد 77، ص 31.).

راوى: يكى از همرزمان شهيد



:: موضوعات مرتبط: داستان، شهید گمنام، ،
:: برچسب‌ها: شهید,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 20:26


با گرفتگی گوش به هنگام مسافرت با هواپیما چه کنیم؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا وقتی سوار هواپیما هستید گوش شما کیپ می شود و اگر بینی خود را گرفته، دهانتان را بسته و زور بزنید صدایی شبیه به تق را در گوش خود می شنوید و گوشتان باز می شود؟

آیا تجربه کرده اید که اگر با این روش گوش شما باز نشود چه گوش دردی در انتظار شما خواهد بود؟ آیـا تـاکنون فـکر کرده اید که چرا وقتی هواپیما ارتفاع کم می کند بچه ها بی قرار می شوند و گریه می کنند. مشکل گوش شایع ترین شکایت پزشکی مسافران هواپیماست. این ناراحتی ها معمولاً ساده و جزئی است و موقتاً با گرفتگی و درد همراه است.

گوش از سه قسمت تشکیل شده است که عبارتند از:

گوش بیرونی: لاله گوش و کانال گوش مجموعاً گوش بیرونی را تشکیل می دهند. کانال گوش بن بستی است که به پرده گوش ختم می شود.

گوش میانی: پرده گوش و استخوانچه های گوش به علاوه فضای پشت پرده گوش، گوش میانی را تشکیل می دهند. این قسمت از گوش نسبت به تغییرات زیاد فشار محیط می تواند آسیب پذیر باشد.

گوش داخلی: منطقه ای است که سلول های عصبی شنوایی و تعادلی را در خود جای داده است.

گوش و فشار هوا

گوش میانی، عامل مشکلات گوش، حین سفر است. گوش میانی به شکل حفره ای در داخل استخوان گیجگاهی است که نسبت به تغییرات فشار محیط حساس و آسیب پذیر است.

گوش میانی از طریق لوله ای به نام شیپور استاش به حلق راه پیدا می کند. لوله استاش که حالت ارتجاعی دارد در حالت معمول جداره هایش روی یکدیگر خوابیده است. هنگامی که فشار داخل حلق زیاد شود مثل هنگام بلع یا زور زدن، این فشار جدار لوله استاش را از همدیگر باز کرده و هوا به گوش میانی می رسد. لازم است بدانید که بهترین حالت پرده گوش وقتی است که فشار دو طرف پرده گوش با یکدیگر (یعنی با فشار محیط اطراف) برابر باشند.

هر چه از سطح زمین بالاتر برویم فشار هوا کمتر می شود. پس به هنگام صعود هواپیما فشار محیط کمتر از فشار گوش میانی می شود که در افراد سالم افزایش فشار گوش میانی از طریق شیپور استاش مستهلک می شود تا فشار دو طرف پرده گوش برابر شود. به هنگام نزول هواپیما، موارد ذکر شده برعکس می شود؛

یعنی فشار محیط به تدریج افزایش می یابد و در نتیجه فشار گوش میانی کمتر از فشار محیط می شود که برای جبران، باید شیپور استاش باز شده و از طریق حلق به پشت پرده گوش هوا رسانده و فشار دو طرف پرده را یکسان کند.

سرماخوردگی شایع ترین علت مسدود شدن شیپور استاش است. عفونت سینوس ها و آلرژی بینی نیز جزو علل شایع انسداد استاش هستند. به عبارت ساده تر می توان گفت که گرفتگی بینی باعث گرفتگی گوش هم می شود. به دلیل اینکه لوله استاش کودکان باریک تر از بزرگسالان است انسداد شیپور استاش بیشتر نزد کودکان دیده می شود.

به هنگام مسافرت هوایی گاهی اوقات فشار محیط شدیداً تغییر پیدا می کند. برای اینکه راحت تر باشیم باید شیپور استاش این قابلیت را داشته باشد که مکرراً باز شده و فشار هوای پشت پرده گوش را با فشار محیط یکسان کند. این امر به ویژه هنگامی صدق می کند که هواپیما در حال فرود آمدن است.

در واقع هر موقعیتی که در آن ارتفاع یا فشار هوا سریعاً تغییر کند برای گوش مشکل ساز خواهد بود. شما ممکن است این حالت را به هنگام سوار شدن بر آسانسور یا شیرجه زدن به قسمت های عمیق استخر تجربه کرده باشید. خلبانان و غواصان برای فائق آمدن بر مشکلات فوق آموزش می بینند. شما نیز می توانید از آن آگاهی داشته باشید.

چگونه کیپی گوش خود را برطرف کنیم؟

به هنگام بلع، عضله ای فعال می شود که این عضله شیپور استاش را نیز باز می کند. وقتی شما آدامس می جوید یا آب نباتی می مکید، ناخودآگاه تولید بزاق شما و در نتیجه دفعات بلع شما بیشتر می شود و این امر به ویژه به هنگام بلند شدن و کم کردن ارتفاع هواپیما برای گوش ها مفید است. خمیازه از آدامس جویدن هم بهتر است. در طول کم کردن ارتفاع و نشستن هواپیما سعی کنید نخوابید زیرا فردی که خوابیده است آب دهانش را قورت نمی دهد.

اگر بلع کردن و خمیازه کشیدن، کیپی گوش شما را برطرف نکرد اقدامات زیر را انجام دهید:

مرحله اول: سوراخ های بینی خود را با دستتان بسته نگه دارید.

مرحله دوم: با دهانتان دم عمیقی انجام داده و هوا را در سینه خود حبس کنید.

مرحله سوم: دهان خود را ببندید و با استفاده از عضلات دهان خود سعی کنید هوا را از بینی خارج کنید، به طوری که با مقاومت انگشت شست و اشاره خود روبه رو شوید.

وقتی که صدای تق بلندی را بشنوید نشان دهنده این است که عمل شما موفقیت آمیز بوده است. ممکن است به هنگام نزول هواپیما لازم باشد این عمل را چندین بار تکرار کنید.

روشن است که نوزادان و کودکان کم سن و سال قادر نیستند به روش فوق گوش خودشان را باز کنند اما اگر آنها مشغول مکیدن سرشیشه یا پستانک باشند همان نتیجه حاصل خواهد شد. لذا به هنگام نزول هواپیما کودک خود را بیدار نگهدارید و سعی کنید با خوراندن شیر یا غذا از بروز مشکلات گوش وی جلوگیری کنید.

هشدارهایی که باید جدی بگیرید

به هنگام زور زدن و وارد آوردن فشار به گوش توجه داشته باشید که فشار بیش از حد می تواند باعث بروز مشکلاتی جدی برای گوش شود.

اگر دچار سرماخوردگی، عفونت سینوس ها یا حساسیت بینی هستید بهتر است که مسافرت هوایی خود را تا برطرف شدن موارد فوق به تعویق بیندازید.

اگر شما اخیراً تحت عمل جراحی گوش قرار گرفته اید از جراح خودتان در مورد اینکه نخستین زمانی که می توانید مسافرت هوایی داشته باشید سؤال کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: با گرفتگی گوش به هنگام مسافرت با هواپیما چه کنیم؟، ،
:: برچسب‌ها: با گرفتگی گوش به هنگام مسافرت با هواپیما چه کنیم؟,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 15:10


چای سبز برای چه کسانی ممنوع است!

افرادی که داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین استفاده می کنند و یا افرادی که عادت به مصرف آسپرین دارند باید از مصرف چای سبز خودداری کنند.

یوسف نقیایی مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: چای سبز همانند چای و سایر نوشیدنی ها در گروه متفرقه قرار می گیرد و مقدار انرژی آن بسیار ناچیز و به مقدار یک کیلوکالری است.

وی ادامه داد: چای سبز بسیاری از ترکیبات چای سیاه از جمله کافئین بالا، تانن ها، تئوبورومین، اسیدگالیک و غیره را دارا می باشد.

وی افزود: مهم ترین ماده موثر در چای سبز کاتچین می باشد که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و موثر در پیشگیری از بروز سرطان ها و آسیب های قلبی عروقی می باشد.

وی اضافه کرد: چای سبز همچنین دارای پلی فنولهای فراوان بوده که علاوه بر خواص آنتی اکسیدان، خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونت هم دارد.

این کار شناس تغذیه گفت: چای سبز حاوی فلوئور بالا می باشد که نقش مهمی در پیشگیری از پوسیدگی دندان ایفا می کند.

نقیایی تصریح کرد: چای سبز حاوی موادی است که منجر به فعال شدن آنزیم لیپاز شده و این امر به کاهش تری گلیسرید کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: این نوشیدنی همچنین حاوی موادی است که منجر به کاهش مرگ سلولی ارگان های مهم مانند قلب می شود و سایر خواص آن شامل کاهش کلسترول خون، کاهش فشار خون، قند خون و پیشگیری از افزایش قندخون و افزایش ایمنی بدن می باشد.

مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد منع مصرف چای سبز در افراد مختلف گفت: افرادی که داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین استفاده می کنند و یا افرادی که عادت به مصرف آسپرین دارند باید از مصرف این نوشیدنی خودداری کنند. همچنین مصرف آن در دوره بارداری و شیردهی طبق نظر و توصیه پزشک و با احتیاط مصرف شود.



:: موضوعات مرتبط: چای سبز برای چه کسانی ممنوع است!، ،
:: برچسب‌ها: چای سبز برای چه کسانی ممنوع است!,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 15:6


آیا می دانید گیاه ریواس باعث تصفیه خون می‌شود؟

مریم سجادپور کارشناس علوم تغذیه گفت: ریواس گیاهی است که تنها ساقه آن خوراکی و باید از خوردن برگ این میوه بدلیل سمی بودن آن پرهیز کرد. این گیاه به طور طبیعی در فصول بهار تا اوایل تابستان یافت می شود.

 

وی افزود: ریواس سرشار از فیبر و دارای ویتامین A،B،C، کلسیم و سدیم است.

 

وی در ادامه گفت: این گیاه یکی از بهترین منابع دریافت کلسیم بدن بوده و موجب تصفیه خون شده و افزایش اشتها را در فرد به دنبال دارد.

 

وی عنوان کرد: مصرف بیش از حد ریواس در تغذیه بیمارانی که دچار بیماری نارسایی قلبی هستند توصیه نمی شود زیرا ریواس حاوی مقدار زیادی از سدیم می باشد و زیاد شدن سدیم در بدن موجب افزایش نگهداری مایعات در بافتهای موجود در بدن می شود.

 

وی به مادران شیرده توصیه کرد از مصرف ریواس خودداری کنند زیرا باعث اسهال در نوزادشان می شود



:: موضوعات مرتبط: آیا می دانید گیاه ریواس باعث تصفیه خون می‌شود؟، ،
:: برچسب‌ها: آیا می دانید گیاه ریواس باعث تصفیه خون می‌شود؟,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 15:4


گیاهان تلخ اما با خاصیت درمانی

بعضي از گياهان طعم تلخي دارد و به عنوان تقويت کننده، منقبض کننده و تميز کننده روده ها در بدن عمل مي کند. از اين گياهان تلخ اغلب براي بهبود هاضمه و مقابله با التهاب استفاده مي شود. به نقل از سايت «هلث نيوز» بعضي از اين گياهان عبارت است از:

گلپر : براي درمان سرماخوردگي و بيماري هايي چون روماتيسم از اين گياه استفاده مي شود. گلپر معده را تقويت مي کند.

بابونه : باعث تسکين تب و بي قراري مي شود و به عنوان آرام کننده و داروي ضداسپاسم از آن استفاده مي شود.

قاصدک : تصفيه کننده خون و مدر است و فشار خون و کلسترول خون را پايين مي آورد.

خارشير : سم زداي قوي کليه هاست.

نعناع : روغن طبيعي آن حالت تهوع و معده درد را برطرف مي کند.

افسنطين : ضدعفوني کننده و تقويت کننده است.

بومادران : گياهي گلدار با طعم تلخ است که به عنوان داروي سرماخوردگي هم از آن استفاده مي شود.



:: موضوعات مرتبط: گیاهان تلخ اما با خاصیت درمانی، ،
:: برچسب‌ها: گیاهان تلخ اما با خاصیت درمانی,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 15:3


گیاه لاغری را بشناسید !!!

یک کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به این که رازیانه گیاه لاغری است که در بخش هایی از خاک کشورمان می روید، گفت: این گیاه در مناطق شمالی ایران و در دامنه های کوههای البرز بطور خودرو می روید.

 

 

حمیدرضا عبدوس با بیان اینکه رازیانه یک گیاه دارویی گل دار از راسته آپیالس(Apiales)، تیره چتریان (Apiaceae) و از رده رازیانه ها (Foeniculum) است که بومی مناطق مدیترانه است، تصریح کرد: کشورهای سوریه، هند، مکزیک، ایران، مصر، ترکیه و چین عمده ترین تولیدکننده های رازیانه در جهان هستند.

 

وی اضافه کرد: این گیاه مورد استفاده یونانیان و روم باستان بوده و از آن برای لاغر شدن استفاده می کردند.

 

این کارشناس گیاهان دارویی، با اشاره به اینکه رازیانه طبع گرم و خشکی دارد، افزود: در طب سنتی ایران، از رازیانه به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می شود. همچنین از آنجا که گیاه بسیار گرمی است اگر بخواهید از خاصیت مسهل بودن آن بهره مند شوید، باید آن را با ماده ای مصرف کنید که حرارت گیاه را کم کند و بهترین گزینه ما برای همراهی با آن سکنجبین و عسل است.

این کارشناس گیاهان دارویی منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به خواص درمانی رازیانه، خاطرنشان کرد: برای رفع بوی بد دهان و درمان گلو درد نیز می توان رازیانه را قِرقِره کرد و یا بذر آن را داخل دهان گذاشت و چند دقیقه جوید. همچنین کمک به دستگاه گوارش در هضم غذا و به عنوان بادشکن از دیگر فواید آن است. برای سوء هاضمه، سردی معده و یا دردهای فشردگی معده بسیار موثر است.

 



:: موضوعات مرتبط: گیاه لاغری را بشناسید !!!، ،
:: برچسب‌ها: گیاه لاغری را بشناسید !!!,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 15:1


کاهو قدیمی ترین سبزی دنیا!

کاهو از سبزی های بسیار مفیدی است که علاوه بر خواص درمانی، مصرف غذایی نیز دارد و در میان سبزی ها، تاریخی کهن دارد.

کاهو طبق مدارکی که بدست آمده از شش قرن قبل از میلاد در ایران مصرف می شده است و یک قرن قبل از میلاد به روم راه یافته و غذای مهمی برای رومیان بوده است. کاهو گیاهی است یک ساله که دارای برگ های پهن و دراز و سبز، با طعم کمی شیرین می باشد. کریستف کلمب تخم کاهو را به دنیای جدید برد بطوریکه از اوائل قرن پانزدهم میلادی کاهو در هائیتی و باهاما کشت می شده است .

انواع مختلف کاهو که در حال حاضر در آمریکا کشت می شود حدود ۱۶ نوع می باشد که در تمام طول سال وجود دارد. روی هم رفته دو دسته کاهو وجود دارد:

۱- کاهوی پرورشی که در سالاد استفاده می شود که کاهوی گرد HEAD LETTUCE و کاهوی ایرانی ROMAINE LETTUCE از انواع مهم آن است. کاهوی ایرانی از نظر مواد غذایی از کاهوی گرد بهتر است. کاهوی گرد ارزش غذایی چندانی ندارد، زیرا دارای مقدر زیادی الیاف است که تولید گاز و نفخ در معده می کند.

۲- کاهوی وحشی

ارزش غذایی

کاهو سرشار از بتاکاروتن، اسیدفولیک، ویتامین C، مقدار کمی ویتامین های B1، B2، B3 و B5، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، آهن، مس و روی است.

خواص درمانی

- کاهو یک مسکن و آرام بخش طبیعی است و به خاطر اینکه دارای مقدار کمی از ماده شیمیایی لاکتوسین است، مصرف زیاد آن سبب رخوت و سستی می شود.

- کاهو برخلاف انتظار از جمله سبزیجاتی است که معده را تقویت می کند؛ در ضمن ادرارآور بوده و یبوست را نیز از بین می برد.

- کاهو دارای آهن فراوان است و به عمل خون سازی بدن کمک می کند.

- به بانوان شیرده توصیه می شود که کاهو بخورند چون شیر را زیاد می کند.

- کاهو برای درمان سیاه سرفه، رماتیسم، برونشیت، تشنج، تپش قلب، یرقان، انسداد مجاری طحال و کبد مفید بوده و همچنین تصفیه کننده خون است.

- برای رفع سرفه و درد سینه کاهو را بپزید و بخورید.

- اگر شب ها از مشکل بی خوابی رنج می برید، پیش از خواب کاهو بخورید.

- کاهو به اشخاص مبتلا به نفریت و بیماران عصبی و کبدی توصیه شده است.

- اثر ضدتب، ضد روماتیسم و ضد خونریزی نیز دارد.

- گذشته از خواص فوق، کاهو به سبب داشتن ماده ای به نام لاکتوکاریوم Lactocarium خواب آور است.

- در درمان برونشیت های سخت، سیاه سرفه، تحریکات عصبی و رفع روماتیسم نیز موثر است.

- کاهو به علت داشتن مقادیر زیاد سلولز، تخلیه روده را آسان می کند.

- برای مبتلایان به یرقان، انسداد مجاری کیسه صفرا و اشخاصی که کلسترول خونشان زیاد است و استعداد چاق شدن دارند بسیار مفید است.

- خاصیت خنک کننده دارد.

- برای آفتاب سوختگی مفید بوده، قرمزی ناشی از آن را در سطح پوست کاهش می دهد.

- کاهو اشتها را تحریک می کند.

خواص کاهو سکنجبین :

سکنجبین در واقع سرکه و انگبین و مخلوطی است از سرکه و عسل که به میزان و مقدار معین در هم می آمیختند و از مخلوط آن شربتی خوش گوار و معطر وفرح بخش به وجود می آوردند. در برخی نقاط که عسل یافت نمی شد یا می خواستند شربتی ارزان قیمت فراهم کنند سکنجبین را از مخلوط سرکه و شکر تهیه می کردند ولی همچنان آن را سکنجبین می نامیدند. و امروز که عسل گران یا کمیاب تر از گذشته شده به طور کلی این شربت را با شکر تهیه می کنند.

هر غذایی در طب سنتی دارای یک یا چند مصلح است؛ منظور از مصلح یعنی نوعی ماده ی غذایی یا گیاهی دارویی که مصرف آن به همراه غذای مورد نظر، اصلاح و تعدیل عوارض جانبی احتمالی آن غذا و جذب غذا و اثر گذاری غذا را در بدن و ارگانهای مربوطه مضاعف خواهد کرد. در تغذیه سنتی ایرانیان مصرف مصلحات به طور کامل مراعات می شده است و تقریباً غذایی و میوه ای یافت نمی شود که بدون مصلحات مصرف شود . سکنجبین نیز از ان جمله است.

 

مضرات:

اگر در خوردن کاهو افراط نکنید، این سبزی به هیچ وجه مضر نیست.



:: موضوعات مرتبط: کاهو قدیمی ترین سبزی دنیا!، ،
:: برچسب‌ها: کاهو قدیمی ترین سبزی دنیا!,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 14:58


درمان حساسیت به بادام زمینی

تاکنون شاهد تحقیقات مختلفی درباره ی راه های درمان حساسیت به بادام زمینی و امثال آن در افراد بوده ایم.از ایمن سازی سیستم ایمنی بدن تا ایجاد توازن از طریق پرهیز از پروتئین های مشخص، اما محققی به نام یانگ از دانشگاه فلوریدا به راه جدیدی دست یافته است.

روشی که شامل ارسال پالس اشعه ی فرابنفش است.در این روش از یک سیستمی استفاده می کند که شامل دو لامپ پرشده از گاز زنون و دو پنکه خنک کننده،یکی محفظه واکنش با یک تسمه نقاله و یک بخش کنترل می باشد.شلیک اشعه باعث کاهش اثرات حساسیتی پروتئین های آلرژی زای بادام زمینی می شود طوری که آنتی بادی های بدن آن را به عنوان آلرژن تشخیص نمی دهند.



:: موضوعات مرتبط: درمان حساسیت به بادام زمینی، ،
:: برچسب‌ها: درمان حساسیت به بادام زمینی,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 14:56


با فواید روغن زیتون آشنا شوید

روغن زیتون جزو روغن های مغذی است که برحسب تصادف در کشورهای مدیترانه ای نیز مصارف بسیار دارد. نقش روغن زیتون در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی از مدت ها پیش اثبات شده است. روغن زیتون تنها روغنی است که توسط معده بسیار خوب تحمل می شود.

زیت:

روغن زیتون با نام زیت در کتب طبی شناخته می شود که نام عربی آن است. مراد از مطلق آن «زیت عذب» است که از زیتون رسیده تهیه می گردد و دارای دو نوع «مغشوش» و «غیرمغشوش» می باشد. وعلامت غیرمغشوش این است که به خلاف مغشوش اجزای آن زود بر سطح بدن منتشر گردد و از هم منقطع نگردد.

طبیعت آن در دوم گرم است. قابض است و قبول به رطوبت آن بی اصل. اگر نوع مغشوش آن را در آب گرم ریزند و خوب بر هم زنند و بگذارند تا بالای آن آب آید و سرد گردد و بردارند گرمی اش کمتر و لطیف تر و بی لذع باشد.

دستور گرفتن روغن زیتون:

روش اول: زیتون را در آفتاب انداخته و یا در ظرفی کرده در نور گرم گذارند تا پژمرده و نرم نگردد. سپس بکوبند و روغن آن را با فشردن بگیرند.

روش دوم: یا آنکه در آب بجوشانند تا پخته گردد، سپس بمالند و صاف کرده آن را باز بجوشانند تا آب بسوزد و روغن بماند. اما احتیاط نمایند که روغن نسوزد.

روش سوم: بر آن نمک مالند و بگذارند تا نرم گردد سپس بمالند و بفشارند و روغن آن را بگیرند.روغن حاصل از این روش ضعیف است.



:: موضوعات مرتبط: با فواید روغن زیتون آشنا شوید، ،
:: برچسب‌ها: با فواید روغن زیتون آشنا شوید,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 14:52


با آویشن به جنگ جوش هایتان بروید!

اين گياه "خاصیت ضد میکروبی" داشته بنابراین می توان آن را جایگزین داروهای شیمیایی برای رفع جوش در سطح پوست کرد.

المیرا رسولی متخصص طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: گیاه آویشن در درمان "ضایعات التهابی آکنه" موثر است این گیاه دارویی را می تواند جایگزین داروهای شیمیایی کرد و آکنه را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه آویشن خواص ضد میکروبی دارد بیان کرد: علت ایجاد جوش ها در نوجوانی و جوانی عدم تعادل چربی در سطح پوست است از این رو برای تعادل سطح تمام پوست می توان از "دمنوش آویشن" استفاده کرد.

وی در خصوص طرز تهیه این دمنوش تصریح کرد: برگ آویشن را می توان به مدت 20 دقیقه بجوشانید و مصرف یکبار در روز می تواند به "شفافی پوست" و رفع آکنه ها کمک کند.

وی در خصوص عوارضی که می تواند در استفاده از این گیاه دارویی ایجاد شود گفت: حساسیت های پوستی التهاب لب ها است و البته مصرف این نوع گیاه برای "خانم های باردار" ممنوع است.



:: موضوعات مرتبط: با آویشن به جنگ جوش هایتان بروید!، ،
:: برچسب‌ها: با آویشن به جنگ جوش هایتان بروید!,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 14:51


10 فایده این چای خوش طعم برای پوست و مو

خواص درمانی چای بابونه صدها سال است که شناخته شده است. به کاهش وزن و بی خوابی کمک میکند این چای خوش طعم دارای فواید بسیاری هم هست.

۱- بی خوابی

یکی از فواید چای بابونه مبارزه با بی خوابی است. چای بابونه یک آرام بخش طبیعی و ملایم دارد بنابراین یک فنجان چای بابونه گرم قبل از خواب به شما آرامش می دهد و به خواب بهتر کمک می کند.

۲ - مشکلات معده

چای بابونه می تواند برای درمان اختلالات معده استفاده شود. درد معده را برطرف می کند و به تقویت دستگاه گوارش کمک می کند.

۳ -سرما خوردگی و آنفولانزا

یکی دیگر از مزایای چای بابونه این است که با سرما خوردگی و آنفولانزا مبارزه می کند. شما با نوشیدن چای بابونه احساس بهتر می کنید، سیستم ایمنی بدن تان افزایش یافته، و خواص ضد باکتری آن به بهود سرما خوردگی کمک می کند.

۴ - دیابت

تحقیقات نشان داده شده است که مصرف روزانه چای بابونه از پیشرفت دیابت جلوگیری کرده و عوارض آن را کمتر می کند. چای بابونه برای کنترل سطح قند خون کمک میکند (ولی با این حال قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید)

۵ - سیاهی دور چشم

فایده چای بابونه تنها به استفاده داخلی محدود نمی شود، همچنین می توانید از چای بابونه برای استعمال خارجی نیز استفاده کنید. اگر کیسه های چای بابونه را خیس کرده و سرد کنید و ۱۰-۱۵ دقیقه بگذارید بماند سیاهی دور چشم و پف چشم را از بین می برد.

۶ - شست و شوی مو با چای بابونه

چای بابونه همچنین به عنوان یک شستشو مو نهایی می تواند استفاده شود. یا می توانید به ماسک مو های مختلف اضافه کرده و به عنوان درمان خانگی استفاده کنید . چای بابونه برای درمان شوره سر نیز استفاده می شود.چای بابونه مو را تغذیه کرده و درخشش و زیبایی می دهد . در صورت استفاده طولانی مدت از گل بابونه رنگ موها را روشن می کند.

نکته مهم :

چای بابونه منفعت های بسیاری دارد، اما اگر بیش از حد مصرف شود معده را ناراحت و باعث اسهال می شود. همچنین اگر باردار هستید باید با دکتر خود مشورت کنید.



:: موضوعات مرتبط: 10 فایده این چای خوش طعم برای پوست و مو، ،
:: برچسب‌ها: 10 فایده این چای خوش طعم برای پوست و مو,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 14:44


ترکیب میوه و سبزی می تواند از علایم آلزایمر پیشگیری کند

آلزایمر نام بیماری است که باعث از بین رفتن حافظه کوتاه مدت و مشکلات یادگیری می شود که در سنین بالا شدت بیشتری می یابد. دانشمندان کشف کرده اند که با استفاده از درمان معمول با استفاده از آنتی اکسیدان فیستین می توان از زوال حافظه در موش ها پیشگیری کرد. این نوع آنتی اکسیدان در میوه هایی نظیر توت فرنگی، سیب و انگور یافت می شود و می توان از آن در پیشگیری علایم آلزایمر در موش ها استفاده کرد. همچنین یافته اند که در افراد نرمال این آنتی اکسیدان می تواند حافظه را تقویت کند. امید است که با این یافته بتوان با ساختن ترکیبی از میوه ها و استفاده از این آنتی اکسیدان برای بیماری آلزایمر چاره ای اندیشید.



:: موضوعات مرتبط: ترکیب میوه و سبزی می تواند از علایم آلزایمر پیشگیری کند، ،
:: برچسب‌ها: ترکیب میوه و سبزی می تواند از علایم آلزایمر پیشگیری کند,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 14:43


ده عامل اصلی ایجاد حساسیت را بشناسید

حدود 20 درصد مردم دچار آلرژی هستند. آلرژی یا همان حساسیت، در واقع پاسخ غیر طبیعی سیستم ایمنی شماست. در چنین شرایطی بدن شما نسبت به مواد بی ضرر مثل گرده ی گلها، موی حیوانات یا غذا عکس العمل نشان می دهد. تقریبا هر چیزی ممکن است حساسیت را تحریک کند. در اینجا به ده مورد از متداولترین محرک ها اشاره می کنیم.1- گرده گلها و درختان و سبزه ها می تواند حساسیت فصلی را تحریک کند. واکنش بدن می تواند به صورت عطسه و آبریزش از بینی و سوزش و اشک چشم باشد.ا گر چنین اتفاقی برای شما افتاد باید از محصولات ضد حساسیت استفاده کنید ولی کلا بهتر است در روزهایی که باد می وزد در صورت امکان بیرون از خانه نروید.

 

2- موی حیوانات می تواند در برخی افراد ایجاد حساسیت کند. این حساسیت می تواند به مرور ظرف حدود 2 سال بیشتر و بیشتر شود و در صورت دور ماندن از عامل حاسیت زا هم چندین ماه طول می کشد تا بهبودی حاصل شود.

3- موجودات میکروسکوپی موجود در گرد و خاک ، که در گرد و غبار خانه وجود دارند و در شرایط رطوبت بیشتر رشد و نمو می کنند نیز می توانند ایجاد حساسیت نمایند. این موجودات ذره بینی از پوسته های مرده انسان و حیوان تغذیه می کنند. برای اجتناب از این نوع تحریک حساسیتی می توانیم از بالش های ضد حساسیت موجود در بازار استفاده کنیم . همچنین ملافه ها را هر هفته با آب داغ شستشو داده و بطور مداوم گرد گیری و نظافت کنید .

4- نیش حشرات نیز در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند. گاهی این حساسیت چنان شدید است که خطرات جانی برای فرد ایجاد می کند. حساسیت به صورت التهاب و قرمزی و تب خفیف است که گاهی تا یک هفته ادامه می یابد. در برخی موارد که عکس العمل حساسیتی شدید رخ می دهد ، سختی تنفس ، التهاب ناحیه صورت و گردن،افت ناگهانی فشار خون و خارش شدید می تواند اتفاق بیفتد. افرادي با سابقه حساسیت گزش حیوانات، بهتر است خود را از حشرات محفوظ نگه دارند.

5- کپک نیز می تواند ایجاد حساسیت کند. کپک ها عوامل آلرژی زا ،خارش آور و گاهی سمی تولید می کنند. تنفس یا لمس کپک در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند. کپک ها برای رشد به محیط رطوبی نیاز دارند. کپک ها در محیط هایی مثل دستشویی و حمام و مواد غذایی مرطوب وجود دارند. اگر به قارچ و کپک حساسیت دارید از زیاد ماندن در این محیط ها دوری کنید و حمام و دستشویی را با مواد ضد عفونی کننده شستشو دهید تا مانع رشد آن ها شوید.

6- برخی مواد غذایی مثل شیر ،صدف ،تخم مرغ و برخی دانه های آجیل مثل بادام زمینی نیز ایجاد حساسیت می کنند. علایم حساسیت تنها چند دقیقه بعد از خوردن آنها بروز می کند. علایم می تواند به صورت سختی تنفس، التهاب ناحیه دهان، نفخ و دل پیچه بروز کند. اگر به هر یک از این مواد غذایی حساسیت دارید حتما از خوردن آن اجتناب کنید. در صورت مصرف اشتباهی تزریق اپینفرین می تواند این علایم را کنترل کند.

7- لاتکس موجود در دستکشها ،کاندوم و برخی وسایل پزشکی می تواند حساسیت به لاتکس را تحریک کند. خارش پوستی و چشمی ،آبریزش بینی ،عطسه و سرفه از علایم این حساسیت است و در موارد شدید تر منجر به سختی تنفس و کهیرمی شوند.اگر با چنین حساسیتی مواجه شدین از اپینفرین استفاده کنید.

8- برخی دارو ها نیز می توانند ایجاد حساسیت کنند. داروهایی مثل پنی سیلین یا آسپرین در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند . در صورت مصرف اشتباهی ، پزشک اغلب داروهای استروییدی و آنتی هیستامین و در شرایط حاد اپینفرین تجویز می کند.

9- رایحه و عطر موجود در اسپری و ادکلن ،عود و برخی شمع ها که رایحه دارند می توانند ایجاد واکنش های حساسیتی شوند. اگر سابقه حساسیت دارید سعی کنید در معرض این بوها قرار نگیرید.

10- سوسکها نه تنها چندش آورند بلکه پروتیین موجود در مواد دفعی آنها می توانند به طرز دردسر سازی حاوی عوامل حساسیت زا باشند. هر چند دفع کامل این حشره خصوصا در آپارتمان ها و آب و هوای گرم غیر ممکن به نطر می رسد ولی می توان برای به حداقل رساندن آن ، درزها و حفره ها را مسدود کرد و آشپزخانه را تمیز نگه داشت و از حشره کش ها استفاده کرد.



:: موضوعات مرتبط: ده عامل اصلی ایجاد حساسیت را بشناسید، ،
:: برچسب‌ها: ده عامل اصلی ایجاد حساسیت را بشناسید,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 14:37


چه افرادی دچار کمبود ویتامین D می شوند؟

افراد بزرگسالی که خود را از حضور در آفتاب محروم یا همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده می کنند، دچار کمبود ویتامین D می شوند. شیرخوارانی که در فصل پاییز و زمستان به دنیا آمده اند به دلیل سردی هوا از آفتاب محروم می شوند و از مکمل ویتامین دی نیز استفاده نمی کنند. افرادی که به دلیل بیماری هایی مانند فلج و شکستگی مجبور به اقامت طولانی در منزل یا بیمارستان هستند نیز با کمبود ویتامین D مواجه می شوند. برای پیشگیری از آثار مضر اشعه نور خورشید پیشنهاد می شود افراد در ساعات 10 صبح تا 14 که آفتاب شدیدتر است، از حضور در معرض نور آفتاب، جلوگیری و قبل یا بعد از این ساعات روز از آفتاب استفاده کنند. حدود 20 دقیقه حضور در نور آفتاب در روز برای دریافت ویتامین D کافی بوده و نباید در این مدت از ضد آفتاب استفاده شود.

کاهش جذب کلسیم و فسفر از طریق دستگاه گوارش، کاهش باز جذب کلسیم از طریق کلیه ها و بیماری نرم استخوانی در بزرگسالان، در مجموع چگالی استخوان را کاهش می دهد. عوارض کمبود ویتامین D در کودکان با علایم پاهای پرانتزی، تشنج و بسته شدن تاخیری ملاج ها و بروز بیماری هایی مانند راشیتیسم یا نرمی استخوان همراه است، کمردرد، ضعف در راه رفتن و حساسیت استخوان مچ از علائم کمبود ویتامین D است. اصولا ویتامین D در زیر پوست انسان در حضور اشعه ماوراء بنفش ساخته می شود. اشعه خورشید از شیشه عبور نمی کند و برای دریافت ویتامین D تابش مستقیم لازم است. افرادی که در معرض آفتاب قرار ندارند ناچار به استفاده از مکمل آن هستند.



:: موضوعات مرتبط: چه افرادی دچار کمبود ویتامین D می شوند؟، ،
:: برچسب‌ها: چه افرادی دچار کمبود ویتامین D می شوند؟,

نوشته شده توسط ROZBEH در دو شنبه 5 آبان 1393

و ساعت 14:33


راه ساده و مؤثر برای کاهش وزن

کاهش وزن آسان و بی دردسر؟ اگر شما از رژیم های غذایی طاقت فرسا و یا انجام ورزشهای سنگین برای کم کردن وزن خود خسته شده اید لازم است بدانید که بدون نیاز به این همه سختی، با رعایت چند نکته ی ساده میتوانید وزن خود را کاهش دهید و به محدوده ی مورد علاقه ی خود برسانید.

در این مطلب توصیه های بهترین متخصصین کنترل وزن و سلامتی دنیا را برای شما گردآوری کرده ایم تا بدانید مؤثرترین، بهترین و ساده ترین روشها برای کاهش وزن چه چیزهایی هستند.

۱- از وعده غذایی خود چیزی کم نکنید! بلکه چیزی اضافه کنید!!

رژیمهای غذایی را که موادی را از غذای شما حذف میکنند کنار گذاشته و فراموش کنید! به جای حذف کردن مواد غذایی از وعده ها، غذایی به وعده ها اضافه کنید. اکثر رژیمهای غذایی شما را از میوه ها و یا غذایی که دوست دارید نهی میکنند، ولی دکتر David Grotto نظر دیگری دارد، شما باید غذاهایی را که دوست دارید مصرف کنید:

اضافه کردن غذا به رژیم غذایی به شیوه ی درست بسیار تاثیرگذار است ولی کاهش مواد غذایی نه تنها زیاد تاثیر ندارد بلکه ضررهای زیادی هم به همراه دارند.

تنها چیزی که باید به آن توجه داشته باشید میزان کل کالری مواد غذایی است که مصرف میکنید نه حجم آنها، حتما قبل از وعده های غذایی تحرک کافی داشته باشید، برای مثال کمی رقص یا ورزش ساده، بالا پایین پریدن و یا هر عمل فیزیکی ساده که نوعی ورزش محسوب شود.

۲- ورزشهای سنگین برای کاهش وزن را کنار بگذارید

درست است، انجام دادن ورزش باعث مصرف کالریهایی میشود که از مواد غذایی بدست آورده اید ولی عموما واژه ی “ورزش و تمرین جسمانی” چیزی است که شما را از انجام ورزشهای سنگین باز میدارد و بعد از مدت کوتاهی اشتیاق و انگیزه ی خود را از دست خواهید داد.

بیشتر مشاورین تغذیه شما را به انجام ورزشهایی مثل دوچرخه سواری طولانی، دویدن طولانی بر روی تردمیل و … برای سوزاندن چربی تشویق میکنند ولی حقیقت چیز دیگری است، نیازی نیست که این کارها انجام شوند چرا که هم روشهای بهتری وجود دارد و هم اینکه تعداد کمی از افراد توانایی انجام چنین کاری را دارند.

۳- پیاده روی کنید

به نقل از دکتر Diane Virginias یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ سلامتی، پیاده روی است. تغییر فصول و آب و هوا از عواملی است که باعث تنوع شده و میتواند پیاده روی را لذت بخش تر کند. برای کاهش وزن باید از هر فرصتی برای پیاده روی استفاده کنید، حتی فرصتی ۵ دقیقه ای! اگر در اطراف منزل شما پارک و یا پیاده روی مناسبی وجود ندارد میتوانید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  1. اتومبیل خود را دورتر از مقصد پارک کنید تا مجبور شوید پیاده روی کنید.
  2. با دوست و یا همکار خود بیرون بروید و پیاده روی کنید، حتی اگر در میان کار فرصتی برای استراحت پیدا کردید!
  3. اگر از اتوبوس استفاده میکنید سعی کنید چند ایستگاه جلوتر از مقصد پیاده شوید.
  4. با دوستان خود قرار بگذارید و با آنها پیاده روی کنید.

حداقل دوبار در روز و هر بار به مدت ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید و مدت زمان را به مرور تا ۳۰ دقیقه افزایش دهید (۲ تا ۳۰ دقیقه)، با انجام اینکار کاهش وزن شما محسوس خواهد بود.

۴- غذای مورد علاقه ی خود را سبک تر کنید

بهترین روش برای کاهش وزن بدون اینکه احساس منع مصرف مواد غذایی را داشته باشید، سبک مصرف کردن است. هر غذا از مواد متفاوتی تشکیل شده است که میتوانید با حذف چند ماده از آن، میزان کالری کل ماده غذایی را کاهش دهید. برای مثال اگر سالاد الویه دوست دارید، گوشت کالباس یا مرغ درون آن نریزید و یا مواد جانبی (مثل سس یا ذرت و …)  را کم کنید. با اینکار هم غذای مورد علاقه ی خود را مصرف کرده اید و هم کالری زیادی کسب نکرده اید. به جای مواد غذایی که حذف میکنید از مواد فیبردار استفاده کنید.

فیبرها باعث میشوند شما دیرتر احساس گرسنگی کنید. این نکته در مورد نوشیدنی ها نیز صادق است، باید میزان کالری نوشیدنی را نیز کاهش دهید، برای مثال اگر عاشق نوشابه هستید باید میزان مصرف آنرا کاهش دهید و با نوشیدنی بهتری (آب میوه یا آب) جایگزین کنید. یا حتی میتوانید نوشابه را با آب ترکیب کنید تا غلظت آن کمتر شده و کالری و قند کمتری دریافت کنید.

۵- مایعات جادو میکنند!

دکتر David Anthony میگوید: قبل از وعده های غذایی آب بنوشید، اینکار باعث رفع گرسنگی شدید در شما میشود. برطرف کردن دل ضعف با نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا کمک میکند تا با ولع غذا نخورید و حساب شده تر گرسنگی خود را برطرف کنید.

علاوه بر این، مصرف نوشیدنی های فاقد کالری (مثل آب) باعث افزایش توان بدنی در برابر فعالیتهای فیزیکی میشود و همین دیرتر خسته شدن باعث میشود تا کالری بیشتری را مصرف کنید و در نتیجه وزن شما کاهش پیدا میکند. پس آب زیاد بنوشید!

۶- اشتراک گذاری!!

به خصوص در رستورانها که میزان غذای سرو شده از کنترل شما خارج است، میتوانید با اشتراک گذاشتن غذای خود با همسر و یا دوستتان میزان کمتری کالری دریافت کنید، حتی اگر شده اندازه ی یک قاشق! (البته قبل از شروع به میل کردن غذا!!) و یا در مورد فست فود یا پیتزا، یک تا دو قسمت از پیتزا را به همراه خود بدهید. این کار در کاهش وزن شما بسیار تاثیر خواهد داشت.

انجام کارها به صورت گروهی باعث ایجاد انگیزه میشوند، همانطور که گفته میشود در انجام پیاده روی و یا ورزش کردن، همراه با یک گروه یا دوستانتان باشید، در مورد غذا نیز این قضیه صادق است.

۷- مشکل میزان غذا!

اگر شما مقدار کمی غذا را در ظرف بزرگ بریزید، حجم وسیعی از ظرف خالی است و همین مساله باعث میشود تا پیامهای بینایی که به مغز ارسال میشوند به شما تلقین کنند که میزان کمی غذا خورده اید و باید بیشتر بخورید. اگر همان مقدار غذا را در ظرف کوچکتری بریزید، این طور به نظر میرسد که مقدار بیشتری غذا در اختیار دارید و به این طریق میتوانید از ارسال این پیامها به مغز جلوگیری کنید.

از ظروف کوچک استفاده کنید، هنگامی که غذا به اتمام میرسد و شما کف ظرف را میبینید پیامی به مغز ارسال میشود که به قدر کافی خورده ام! و احساس بهتری به شما دست خواهد داد. این مساله برای ظروف نوشیدنی و قاشقها نیز صدق میکند. برای مثال مقدار کمی بستنی را با قاشق چایی خوری یا مربا خوری میل کنید!

۸- خودتان را مشغول کنید

خیلی از افراد بیان میکنند هنگامی که حوصله مان سر میرود به سمت غذا کشیده میشویم یا هنگامی که تلویزیون تماشا میکنیم و پشت کامپیوتر نشسته ایم بیشتر غذا میخوریم، در این موارد باید خودتان را به کارهایی مشغول کنید که در آنها عادات غذایی ندارید. نقاشی کنید، با دیگران صحبت کنید و در مورد مسائل متفاوت بحث کنید، پیاده روی را فراموش نکنید! بهتر است غذای خود را بر روی میز ناهار خوری و یا سفره به دور از تلویزیون میل کنید و نکات قبلی را رعایت کنید.

۹- میزان وعده های غذایی را بیشتر کنید

اصل کلی برای کاهش وزن، تقسیم یک وعده ی غذایی به چندین وعده است. تصور کنید غذایی با ۱۰۰۰ کالری انرژی را در یک وعده مصرف کنید، برای مثال ۷۰ کالری از این انرژی صرف هضم کردن غذا در معده خواهد شد و ۹۳۰ کالری باقیمانده جذب بدن میشود. حال اگر این ۱۰۰۰ کالری را در ۵ وعده با فاصله ی ۲ ساعت مصرف کنید، بدن ۵ تا ۷۰ کالری را برای هضم کردن غذا مورد استفاده قرار میدهد یعنی معادل ۳۵۰ کالری و باقیمانده ی آن یعنی ۶۵۰ کالری جذب بدن میشود.

با توجه به اینکه در هر دو حال، میزان کل کالری غذا یکسان بود، ولی در حالت نخست ۹۳۰ کالری جذب شده ولی در حالت دوم تنها ۶۵۰ کالری جذب شده است که در نتیجه ی آن وزن شما نیز کمتر خواهد شد. هرچه میزان وعده ها بیشتر باشد (بدون اضافه کردن به کالری اصلی) شما بیشتر وزن کم میکنید!

۱۰- امروز وزنتان را کم کنید و وزن ایده آل را نگاه دارید

آخرین نکته این است که صبور باشید! شروع هر کاری در ابتدا سخت است ولی به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد. برای اینکه بتوانید وزن خود را کم کنید و مجددا به وزن قبلی بازنگردید باید صبور باشید. کم شدن وزن شما باعث میشود تا احساس اعتماد بنفس در شما تقویت شود و همین مساله عامل کمک کننده ای برای ادامه دادن به مسیر است.

به یاد داشته باشید که کم کردن وزن در مدت زمان کوتاه برای بدن بسیار مضر است، پس تلاش نکنید که تمام اضافه وزن خود را ظرف مدت یک تا دو ماه جبران کنید. به بدن اجازه دهید بتواند با شرایط جدید وفق پیدا کند.

با انجام این چند نکته ی ساده قطعا خواهید توانست به وزن ایده آل خود دست یابید.

اگر شما نیز تجربه ای در زمینه ی کاهش وزن دارید میتوانید در بخش دیدگاه ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 



:: موضوعات مرتبط: راه ساده و مؤثر برای کاهش وزن، ،
:: برچسب‌ها: راه ساده و مؤثر برای کاهش وزن,

نوشته شده توسط ROZBEH در یک شنبه 4 آبان 1393

و ساعت 21:49


میوه را در این ساعت بخورید تا لاغر شوید!

برای از بین بردن چربی های اضافی و لاغر شدن، استفاده از میوه هایی که قند کمی داشته و فاقد چربی هستند در لاغری شما تاثیر بسزایی دارند، اما در چه ساعتی از روز؟

اگر میخواهید دارای اندامی زیبا و متناسب باشید باید مدتی صبحانه ی خود را فقط به میوه ها اختصاص دهید و تا ظهر غذای دیگری نخورید و بهترین میوه برای این رژیم ، مرکبات ، انواع آلو ، گوجه ، گلابی و میوه های تازه هستند. وقتی شما برای مدتی صبح ها فقط میوه همراه با لیموترش بخورید متوجه خواهید شد که چربی های اضافی ذخیره شده در شکم و قسمت های دیگر بدن کمتر می شود و با شادابی که بدست می آید توانایی انجام ورزش را هم خواهید داشت.

میوه را در این ساعت بخورید تا لاغر شوید!

وقتی شما در هنگام صبح، میوه و مخصوصا میوه های ترش (البته ترشی میوه ها باید در حد اعتدال باشد) می خورید غذایی خورده اید که بهترین ویتامین ها، املاح و فلزات را دارند که در عمل ساختن و ترمیم بافت ها و سلول های مختلف دخالت دارند.فقط قند ها و چربی ها هستند که در بدن به صورت بافت ذخیره چربی در می آیند، چون این میوه ها قند کمی دارند و فاقد چربی هستند در طول روز برای سوخت و ساز بدن از ذخیره های بدن استفاده خواهد شد.

تمام میوه های شیرین و کم چرب برای رژیم های غذایی توصیه شده اند.میوه ها علاوه بر املاح معدنی که دارند و در سوخت و ساز بدن (متابولیسم) نقش مهمی ایفا می کنند اعمال دیگری را بر روی دستگاه های مختلف بدن دارند و بعضا به عنوان داروی در معالجه بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرند.



:: موضوعات مرتبط: میوه را در این ساعت بخورید تا لاغر شوید! ، ،
:: برچسب‌ها: میوه را در این ساعت بخورید تا لاغر شوید! ,

نوشته شده توسط ROZBEH در یک شنبه 4 آبان 1393

و ساعت 21:46


گودی کمر و تمرینات ورزشی برای برطرف کردن آن

گودی کمر (lordosis) در اصطلاح پزشکی به خم طبیعی در ناحیه پایینی کمر اطلاق میشود. با اینکه این خم (گودی) کاملا طبیعی است ولی وجود بیش از حد آن (hyper lordosis) یکی از شایعترین علل درد کمر و جلو افتادگی شکم در میان افرادی است که زمان زیادی را در روز بر روی صندلی می نشینند.

همانطور که در تصویر زیر مشخص شده، در گودی کمر، لگن به سمت جلوتر رفته و باعث بیرون زدگی ناحیه شکم شده است. این شکل ستون مهره ها و فشاری که بر آنها وارد میشود میتواند در دراز مدت باعث ایجاد دردهای شدید در ناحیه کمر، شانه، لگن و حتی باعث ایجاد فتق شود.

هنگامی که گودی کمر باعث ایجاد تغییر در وضعیت ستون فقرات میشود، ماهیچه های مرتبط نیز دچار تغییر وضعیت میشوند و کشیده شدن آنها و خروج از حالت استراحت برای مدت طولانی باعث احساس درد در ناحیه کمر میشود. بنابراین انجام تمرینات ورزشی مرتبط با عضلات کمری و لگن به صورت مستمر و ایجاد تعادل این تمرینات با تمرینات تقویتی عضلات ران و شکم میتواند تا حدود زیادی دردها را کم کند و وضعیت ستون مهره ها را بهبود بخشد.

 



:: موضوعات مرتبط: گودی کمر و تمرینات ورزشی برای برطرف کردن آن، ،
:: برچسب‌ها: گودی کمر و تمرینات ورزشی برای برطرف کردن آن,

نوشته شده توسط ROZBEH در یک شنبه 4 آبان 1393

و ساعت 21:42


چطور میتوان بعد از سن ۲۵ سال افزایش قد داشت؟

رژیم غذایی مناسب و تغذیه کافی

تغذیه مناسب و رژیم غذایی درست نقش اساسی و بسیار مهمی در افزایش قد شما خواهد داشت. بدن شما برای اینکه به وزن و قد مناسبی برسد به ویتامینها، مواد معدنی و مغذی نیاز دارد. رژیم غذایی متعادل غنی از کلسیم، فسفر، ید و منیزیوم برای رشد کافی ضروری است. مصرف چربی های ترانس و چربیهای اشباع شده باید محدود شوند چراکه هضم آنها دشوار است و مانع جذب سایر مواد غذایی میشود. برای دریافت مقدار کافی از پروتئین، کربوهیدرات، اسیدهای آمینه و کلسیم میتوانید به لیست غذایی زیر توجه داشته باشید و آنها را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید:

  • هویج
  • زرده تخم مرغ
  • گوشت گوساله
  • ماهی
  • جگر
  • سبزیجات سبز و تازه
  • سیب زمینی
  • مغزها مثل مغز بادام و بادام زمینی
  • گوشت مرغ و جوجه
  • لوبیا و نخود
  • میوه جات بخصوص سیب و موز
  • شیر و سایر محصولات لبنی

نقش تغذیه در افزایش قد

نقش کلسیم در رشد بدن انسان نباید فراموش شود. مواد غذایی ذکر شده برای رشد و استحکام استخوانها و غضروفها حیاتی است. بنابراین شدیدا توصیه میکنیم با مصرف شیر و لبنیات تازه نیازهای بدن خود را به کلسیم پاسخ دهید. علاوه بر این، باید روزانه میزان ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید تا سموم بدن شما دفع شوند.



:: موضوعات مرتبط: چطور میتوان بعد از سن ۲۵ سال افزایش قد داشت؟، ،
:: برچسب‌ها: چطور میتوان بعد از سن ۲۵ سال افزایش قد داشت؟,

نوشته شده توسط ROZBEH در یک شنبه 4 آبان 1393

و ساعت 21:29



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by rozbeh2 ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




به وبلاگ من خوش آمدید




زندگی نامه بزرگان
زندگی نامه شهید همت
زندگی نامه آلبرت اینشتین
زندگی نامه کورش
زندگی نامه شهید دکتر چمران
زندگی نامه الکساندر فلمینگ کاشف پنى سیلین
زندگی نامه حافظ شیرازی
زندگی نامه ابوعلی سینا
زندگی نامه ارنست رادرفورد فیزیکدان نیوزیلندی‌
زندگی نامه الکساندر گراهام بل
زندگی‌نامه نیک وی آچیچ (مرد بدون دست و پا) + عکس
نیما یوشیج
زندگی نامه هلن کلر
سلامت
خواص میوه ها
چند تمرین ساده برای تقویت مغز
بخوابید تا آلزایمر نگیرید
چطور میتوان بعد از سن ۲۵ سال افزایش قد داشت؟
گودی کمر و تمرینات ورزشی برای برطرف کردن آن
میوه را در این ساعت بخورید تا لاغر شوید!
راه ساده و مؤثر برای کاهش وزن
چه افرادی دچار کمبود ویتامین D می شوند؟
ده عامل اصلی ایجاد حساسیت را بشناسید
ترکیب میوه و سبزی می تواند از علایم آلزایمر پیشگیری کند
10 فایده این چای خوش طعم برای پوست و مو
با آویشن به جنگ جوش هایتان بروید!
با فواید روغن زیتون آشنا شوید
درمان حساسیت به بادام زمینی
کاهو قدیمی ترین سبزی دنیا!
گیاه لاغری را بشناسید !!!
گیاهان تلخ اما با خاصیت درمانی
آیا می دانید گیاه ریواس باعث تصفیه خون می‌شود؟
چای سبز برای چه کسانی ممنوع است!
با گرفتگی گوش به هنگام مسافرت با هواپیما چه کنیم؟
خواص سيب
11 دلیل برای خوردن روزی 1 سیب
خواص شگفت انگیز خرمالو، زالزالک، ازگیل و ...
16 ماده‌ی غذایی پاییزی برای لاغری
نکاتی چند در مورد جوش صورت
ماسک سیب‏زمینی
علت سوزش چشم
جدول ویتامین ها
آب این میوه خون ساز و باز کننده رنگ صورت
پوست سیب زمینی و خواص آن
با این روش بسیار جالب لاغر شوید
چگونه بدن از مواد غذایی بهترین بهره را ببرد؟
واقعا به کدام ویتامین ها نیاز داریم؟
بدن همیشه به شما هشدار میدهد چیزی در درونتان درست کار نمی کند
این ها را بخورید تا جوش نزنید
چطور جذب کلسیم را افزایش دهیم؟
این غذاها آهن بدنتان را تامین می کند
آیا می دانستید این غذا ها را اشتباه مصرف می کردید؟
ماسک های زیبایی و درمانی با سفیده تخم مرغ!
پوستی سفت و درخشان با ماسک یخ!
سیب‌زمینی سرخ‌کرده و حافظه مردان
خواص غذائی و داروئی سیب زمینی
خواص شگفت‌انگيز سيب زمينی سرخ شده
چین و چروک اطراف چشم را با سیب زمینی از بین ببرید
از این به بعد سیب‌زمینی را با پوست بخورید
انگور: درمانی طبیعی برای این عضو بدن
جایگزینی بسیار خوشمزه به جای سیب زمینی سرخ کرده!
4 دلیل خوب برای خوردن سیب زمینی سرخ کرده
۱۴ راه برای خرد کردن پیاز بدون اشک‌ ریختن
4 دلیل خوب برای خوردن سیب زمینی سرخ کرده
آثار جوش صورت را با این ماسک از بین ببرید!
طرز تهیه ماسک ضدجوش و روشن کننده صورت !
شیوه هایی برای کمتر غذا خوردن بدون گرسنگی
شیر، نرم کننده طبیعی موهای شما!
دانستنیها
دانستنیها-2
دانستنیها-3
دانستنی های علمی
چه عاملی باعث کج شدن برج معروف پیزا شده است؟
فهرست رشته های معرفی شده ی رشته ی تجربی
پرورش ماهی قزل آلا
درباره یوزپلنگ
عجایب هفت گانه
۱۴ راه برای خرد کردن پیاز بدون اشک‌ ریختن
دلیل برتری شب قدر از هزار ماه
روزی مؤمنان از کجا می آید؟
داستان
شهید گمنام
سربازان عاشق
نوه عزیزم
داستان جالب جعبه خالی
داستان آموزنده اسب
داستان زیبای دلقک
جایزه
بازسازی مجدد دنیا
خنده دار
جوک
آشبزی
ماهی قزل آلا را اینگونه درست کنید تا لاغر شوید!
طرز تهیه كشك و بادمجان رژيمى
طرز تهیه کباب کوبیده سیخی
طرز تهیه ماکارونی هویج و پنیر
سوپ ضد سرماخوردگی
فردوسی
به نام خداوند جان و خرد
زندگی نامه فردوسی شاعر نامدار ایران
چو ترکان بدیدندکار جاسب رفت
چو باز آورید آن گرانمایه کین
بازی آنلاین
بازی اکشن آنلاین
آموزش
چگونه ظرفیت هوش خود را افزایش دهیم؟
داستان های واقعی و عبرت انگیز
دریا مسیر پیشرفت
زیردریایی چگونه کار می‌کند؟
سپاه پاسداران چگونه خلیج فارس را برای آمریکایی‌‌ها جهنم می‌‌کند؟
ابتکاری جدید در تهیه ی آب شیرین از آب دریاها
ایران دومین غول حفاری خاورمیانه را راهی خزر می‌کند
تاریخ جغرافیا / همه چیز درباره دریای مازندران
همه چیز درباره نظام حقوقی دریای خزر
همه چیز در مورد خاویار
افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی فراساحلی در ژاپن
توسعه آب شیرین کن خورشیدی ارزان قیمت توسط یک تیم اروپایی
تهیه آب شیرین از آب دریا
تصفیه آب صنعتی و دریایی
دستگاه های آب شیرین کن مخصوص آب دریا
یک نسخه برای مشکل کم آبی ‌کشور: شیرین کردن آب دریا
چگونه بعضی موجودات آب دریا را شیرین می کنند؟
آشنایی با دریاها
چگونه آب شور را شیرین کنیم
تولید برق از آب دریا بدون استفاده از ژنواتور
اخلاقی
چگونه خود را کنترل داریم؟
راه کنترل خشم مردان را بشناسید
روشهایی برای ترغیب نوجوانان به نماز
برای استجابت دعا
یک آیه قرآن بخوانیم
تأکید اسلام بر رعایت حقوق فرزندان
راه های مبارزه با نگرانی
آتشی که آرامش را از بین می برد
راه رهایی از فکر گناه
مجرمان را چگونه وارد دوزخ مى كنند؟
داستان کوتاه
داستان کوتاه دزدیدن جوانمردی
داستان پند دار و زیبای قدرت دعا کردن
داستان کوتاه انعکاس
داستان کوتاه خدایا شکر
داستان کوتاه معجون آرامش
داستان از حرف تا عمل
داستان کوتاه ادعای خدایی / دیدار فرعون و ابلیس
داستان جالب و طنز کار مشاوران
داستان کوتاه دلیل قانع کننده
داستان کوتاه خرید معجزه
داستان های کوتاه ، داستان کوتاه فقیر
داستان کوتاه ، ایمان کوهنورد به خدا
داستان کوتاه یک شانس برای تغییر زندگی
داستان کوتاه یکی از بستگان خدا
داستان کوتاه چقدر کارمان را دوست داریم!
داستان کوتاه جالب و آموزنده راهی آسان تر
داستان کوتاه پند سقراط
داستان زیبا و آموزنده شعله امید داستان زیبا و آموزنده شعله امید , داستان شعله امید
داستان واقعی درسی بزرگ از یک کودک
داستان کوتاه یک زندگی در خطر بود
داستان کوتاه و آموزنده تاجر میمون
داستان کوتاه پند آموز ظرفیت انسان ها
داستان کوتاه حضرت سلیمان و مورچه
داستان کوتاه ایمان واقعی بازرگان
داستان کوتاه و پند آموز پاسخ آهنگر با ایمان
مطالب جالب با عکس
راجر کانگوروی بدنساز و هیکلی + تصاویر
نقاشی بر روی شیشه ماشین های کثیف + تصاویر
عکس دیده نشده از دوران پیری لورل و هاردی
گزارش تصویری از مردی که هر روز خودش را دار می زند
زندگی نامه بزرگان2
زندگی نامه رابیندرانات تاگور
آیا نیما حامد ارکانی آلبرت انیشتن بعدی است ؟
زندگی نامه جان گودریک؛ اعجوبۀ ستاره شناسی
زندگینامه بلز پاسكال رياضيدان و فيزيكدان فرانسوی
گزارش های علمی
دانستنیهای کوتاه و جالب درباره مغز
خواص سنگ فیروزه و کاربردهای آن
اطلاعاتی پیرامون طلای سفید
13 حقیقت جالب درباره ی چپ دست ها
از درختان چه می‌دانید؟
همه چیز درباره ستاره قطبی
آیا می دانید ابرها چند نوع اند؟
همه چیز درمورد شهرستان تالش
کاخ ییلاقی سردار امجد
جاذبه های گردشگری تالش
سوباتان رویای من
درباره تالش
غار سوباتان
محوطه باستانی و ییلاق تول
تالش سرزمین آفرینش زیبایی های بکر
استاد فرامرز مسرور ماسالی
محوطه ها ، تپه ها و گورستانهای باستانی تالش
فرهنگ لغت تالشی




ROZBEH




**تقدیم به تنها عشقم**
**تقدیم به تنها عشقم**
**تقدیم به تنها عشقم**
فروشگاه بزرگ اینترنتی
بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی
امـــــــــام رضـــــا(ع)
رباتیک
خودم وخوت اکیلا
درامد اینترنتی
دانلود و هرچی بخوای/وبلاگ ریسک همه چیز است
دختریـ از جنسـ غـرور
غمکده ی عشاق
ریاضی
zirzamini moozik
بهار رویاهایمان
فرهنگی -اجتماعی
ردیابی ماشین
حمل هوایی ماینر از چین
لیزر دوچرخه
هد اپ یسپلی کیلومتر روی شیشه
جلو پنجره لیفان ایکس 60

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و آدرس rozbeh2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا












شیوه هایی برای کمتر غذا خوردن بدون گرسنگی , زندگی نامه کورش , زندگی نامه شهید همت , زندگی نامه آلبرت اینشتین , زندگی نامه الکساندر فلمینگ کاشف پنى سیلین , دانستنیها , چند تمرین ساده برای تقویت مغز , بخوابید تا آلزایمر نگیرید , خواص میوه ها , زندگی نامه ارنست رادرفورد فیزیکدان نیوزیلندی‌ , زندگی نامه ابوعلی سینا , زندگی نامه حافظ شیرازی , زندگی نامه الکساندر گراهام بل , علت سوزش چشم , آب این میوه خون ساز و باز کننده رنگ صورت ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 303
بازدید دیروز : 110
بازدید هفته : 413
بازدید ماه : 413
بازدید کل : 16800
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content





در اين وب
در كل اينترنت
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز 
  • سرویس چت روم

    معرفي صفحه به دوستان

    * نام شما

    ايميل شما *

    ايميل دوست شما *

    ايميل دوست ديگر شما

    Google

    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
    کد جست و جوی گوگل


    دریافت کد پرواز حباب ها

    دریافت کد پرواز حباب ها
    ابزار پرش به بالا
    پربازدیدترین مطالب

    کد پربازدیدترین

    سازین ؛ لذت فناوری روز !